×

مدارس غیردولتی اجازه ندارند بیشتر از ۴۰ درصد شهریه مصوب هزینه دریافت کنند

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه امروز مجلس، از تغییر ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی از ۴۴ ساعت به ۲۵ و ۳۰ ساعت در هفته خبر داد و گفت: این طرح به نفع معیشت معلمان مدارس غیردولتی بوده و در نهایت موجب ارتقای کیفیت آموزش در مدارس غیر دولتی می‌شود.

  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
  • ۰
  • مدارس غیردولتی اجازه ندارند بیشتر از ۴۰ درصد شهریه مصوب هزینه دریافت کنند

    به گزارش صبح مجلس، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تصویب طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۰ دی)، عنوان کرد: شاه بیت تصویب این قانون ساماندهی ساعت کاری و تدریس ۲۱۰ هزار معلم غیرانتفاعی است.

    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه مجلس، ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره، ابتدایی ۲۵ ساعت در هفته، بوده و ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیر رسمی مدارس و مراکز ۳۰ ساعت در هفته، ساعات کار مدیران معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز ٣۶ ساعت در هفته با حضور در جلسات و شوراهای آموزشی پرورشی و اداری مدرسه تعیین شد که پیش از این این ساعات، ۴۴ ساعت بود.

    منادی سفیدان اضافه کرد: بنابراین اگر معلمی ۵ ساعت در مدرسه‌ای غیر دولتی تدریس کند با قانون جدید در واقع ۵ ساعت از ۲۵ ساعت بیمه او رد می‌شود که پیشتر ۴۴ ساعت بود و این تغییر مهمی است که در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ایجاد شده است.

    وی ادامه داد: در یکی از مواد دیگر این طرح نیز صندوقی برای حمایت مدارس غیردولتی پیش بینی شده که باید دولت سهم خود را برای بیمه معلمان و کادر مدارس غیردولتی پرداخت کند و این عزیزان از خدمات بیمه‌ای نیز بهره مند شوند.

    منادی سفیدان یادآور شد: افزون بر این، مدارس غیردولتی اجازه ندارند، بیشتر از ۴۰ درصد شهریه مصوب، هزینه‌های فوق برنامه دریافت کنند و در این رابطه نظارت جدی وجود دارد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13122

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس