×

مخالف هیچ سازه و سدی در لرستان نیستم /تخصیص ۷۲ میلیون مترمکعب به پایین‌دست سد معشوره

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار خبر مخالفتش با ساخت معشوره گفت: ما نه تنها مخالف سد معشوره نیستیم بلکه حمایت می‌کنم مشروط به آنکه حق و حقوق پایین دست آن دیده شود.

  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
  • ۰
  • مخالف هیچ سازه و سدی در لرستان نیستم /تخصیص ۷۲ میلیون مترمکعب به پایین‌دست سد معشوره

    به گزاش صبح مجلس، سید حمید کاظمی، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگوی خبری با خبرگزاری فارس لرستان که در محل دفتر این خبرگزاری برگزار شد، اظهار کرد: یک زمانی از زبان ما می‌گفتند که آقای کاظمی مخالف سد معشوره است که در پاسخ باید گفت من مخالف هیچ سد و سازه‌ای در استان نیستم؛ بلکه حمایت می‌کنم اما هر سدی که در استان افتتاح می‌شود باید سهم پایین دست آن دیده شود.

    وی با یادآوری اینکه شهرستان پلدختر، معمولان و ویسیان در پایین دست سد معشوره قرار دارند که باید حق و حقوق آنان مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: زمانی که آزادراه خرم‌رال زده شد بیش از ۳۵۰۰ شغل از مردم پلدختر از بین رفت، به یک معنا آزادراه برای کشور نعمت و برای پلدختر نقمت بود.

    تخصیص ۷۲ میلیون مترمکعب برای پایین دست‌ سد معشوره

    نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای سد معشوره گفت: هدف ما از زدن این سد قطعاً جلوگیری از سیلاب؛ آبی کردن دشت‌ها، تامین آب شرب و رونق صنعت استان است چراکه برخی صنایع ما نیاز به آب دارند در این راستا باید با ملاحظات پایین دست‌های آن در نظر گرفته شود.

    کاظمی در خصوص آخرین وضعیت سهم مناطق پایین دست سد معشوره گفت: نهایت آن با جلسات وزارت نیرو ۷۲ میلیون متر مکعب از آب معشوره به عنوان حق پایین دست در سند سد آورده شد تا کشاورزان این مناطق دغدغه کمبود آب را نداشته باشند.

    انجام مطالعات سدهای چولهول و بن‌لار

    نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین ۴۰ میلیون مترمکعب برای سهمیه زیست محیطی سد معشوره رهاسازی می‌شود.

    کاظمی با یادآوری اینکه طبق تحقیقات کارشناسی۳۰ درصد از سیلی که پل‌دختر و معمولان را تخریب کرد منشا داخلی داشت، افزود: در این زمینه وزارت نیرو باید سد چولهول و بن لار را باید ایجاد کنند که تاکنون مطالعات اولیه چولهول انجام شده و مطالعه شناختی آن در حال انجام است و پس از آن ماده ۲۳ آن اخذ خواهد شد و سد بن‌لار در حال مطالعه است./ انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11217

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس