×

مجلس یازدهم طرح شفافیت را قلع‌وقمع کرد/ فرایند بررسی لایحه عفاف و حجاب و همچنین طرح صیانت کاملاً ضد شفافیت بود

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد چهارساله مجلس یازدهم گفت: نمایندگان این دوره از مجلس، طرح شفافیت را قلع‌وقمع کردند.

  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
  • ۰
  • مجلس یازدهم طرح شفافیت را قلع‌وقمع کرد/ فرایند بررسی لایحه عفاف و حجاب و همچنین طرح صیانت کاملاً ضد شفافیت بود

    به گزارش صبح مجلس، «محمدعلی وکیلی» نماینده مردم تهران در مجلس دهم در گفتگو با صبح مجلس پیرامون عملکرد چهارساله مجلس یازدهم و همچنین مواجهه آن با طرح‌هایی مانند شفافیت آرا و لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد: با درنظرگرفتن طرح و لایحه مذکور، برآوردها نشان از آن دارد که این مجلس از نظر شاخص مردم‌داری ضعیف‌ترین کارنامه را داشته و دورترین مجلس نسبت به افکار عمومی جامعه محسوب می‌شود.

    این نماینده ادوار همچنین درباره نوع مواجهه مجلس یازدهم با طرح شفافیت آرا هم گفت: نمایندگان این مجلس با شعار شفافیت کرسی‌های قوه مقننه را به دست آوردند، اما در طول چهار سال گذشته نه‌تنها گام روشنی را در جهت تحقق آن برنداشتند، بلکه مسیر قانون‌گذاری برای شفافیت آرای نمایندگان را در جهتی خلاف آن قرار دادند.

    او ادامه داد: طرح شفافیت قوا توسط اینجانب در مجلس دهم ارائه و در همان زمان با کلیات آن موافقت شد، اما نمایندگان مجلس یازدهم با قلع‌وقمع کردن آن و همچنین حذف بخش‌های انتصابی و حاکمیتی، طرح نمادینی را به نام شفافیت قوا تصویب کردند که در نهایت هم توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بایگانی شد.

    وکیلی در ادامه ضمن انتقاد از رویکرد مجلس یازدهم در بررسی موارد مهمی مثل طرح صیانت و همچنین لایحه عفاف و حجاب، گفت: متأسفانه این مجلس در دو موضوع یاد شده که به حقوق عامه ملت باز می‌گشت، به روشی عملکرد که کاملاً ضد شفافیت بود.

    این نماینده ادوار توضیح داد: در ابتدای امر لایحه حجاب و عفاف با چند ماده‌قانونی مختصر از قوه قضاییه به قوه مقننه آمد، اما در جریان بررسی لایحه مذکور ده‌ها ماده‌قانونی توسط نمایندگان مجلس یازدهم در آن گنجانده شد که این امر موجب وهن قانون‌گذاری می‌شود.

    او خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس اگر در جریان قانون‌گذاری رعایت مقدورات کشوری را در نظر نگیرند و قانونی فراتر از قدرت کشور وضع کنند، شرایطی ایجاد می‌شود که هم ارزش آن قانون پایین بیاید و هم اینکه تجری آحاد مردم در مقابل قوانین کشور بیشتر شود.

    وکیلی تأکید کرد: وقوع چنین مواردی اقتدار حکومت در اجرای قوانین را زیر سؤال خواهد برد؛ لذا، با درنظرگرفتن این دو مؤلفه، کارنامه چهارساله مجلس یازدهم را می‌توان بسیار ضعیف ارزیابی کرد./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11088

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس