×

مجلس در موضوع اقتصاد باید رودرواسی با دولت را کنار می‌گذاشت/ تیم اقتصادی دولت نشان داد کارآمدی ندارد

علی عسکری: انقلابی بودن به نطق انقلابی خلاصه و محدود نمی‌شود؛ بلکه انقلابی واقعی آن کسی است که شرایط زمینه‌ها نیازها و مطالبات نظام و رهبری را در نظر بگیرد و مطابق با خواستگاه نظام و رهبری ایفای نقش کند.

  • ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
  • ۰
  • مجلس در موضوع اقتصاد باید رودرواسی با دولت را کنار می‌گذاشت/ تیم اقتصادی دولت نشان داد کارآمدی ندارد

    به گزارش صبح مجلس، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین تیمور علی عسکری» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس هفتم در گفتگو با صبح مجلس پیرامون عملکرد چهارساله مجلس یازدهم و همچنین مواجهه آن با طرح‌هایی مانند شفافیت آرا و لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد: مجلس یازدهم همانند مجالس گذشته دارای نقاط ضعف و قوت است. به نظر من مصوبه مجلس یازدهم در مورد هسته‌ای، مذاکرات را ریل‌گذاری کرد و یکی از مصوباتی بود که رهبری از آن اظهار رضایت کردند. اما یکی از نقاط ضعف همین تذکر رهبری بود که فرمودند مجلس در انتصابات و مسائل اجرایی دخالت نکنند. ما در خیلی از شهرها متأسفانه شاهد بودیم دخالت کردند که برآیند آن به ضرر مجلس و آن نماینده‌ای خواهد بود که جایگاه خود را با فرماندار و استاندار اشتباه دیده است.

    وی ادامه داد: بنده دوره هفتم مجلس نماینده بودم، وقتی آقای قالیباف رو با آقای حداد عادل همچنین نایب‌رئیس‌ها را با نایب‌رئیس‌های آن دوره و دوره‌های دیگر مقایسه می‌کنم، برداشتم این است که از لحاظ مدیریت، قاطعیت و انقلابی بودن مجلس همان فرمایش رهبری است و اکثر نمایندگان از عزیزان دفاع مقدس بودند که با همان روحیه در مجلس ایفای نقش کردند بااین‌حال که شرایط دولت رو مدنظر قرار دادند.

    انقلابی به نطق انقلابی خلاصه و محدود نمی‌شود/ تیم آقای قالیباف بسیار پرکار و پرتلاش انجام‌وظیفه می‌کنند
    وی افزود: انقلابی به نطق انقلابی خلاصه و محدود نمی‌شود؛ بلکه انقلابی واقعی آن کسی است که شرایط زمینه‌ها نیازها و مطالبات نظام و رهبری را در نظر بگیرد و مطابق با خواستگاه نظام و رهبری ایفای نقش کند. بنده اطلاع دارم که تیم آقای قالیباف بسیار پرکار و پرتلاش انجام‌وظیفه می‌کنند.

    مردم نمایندگانی را انتخاب کنند که قائل به شفافیت باشند
    عسکری همچنین درباره نوع مواجهه مجلس یازدهم با طرح شفافیت آرا گفت: شفافیت آرا از مجالس گذشته موردتوجه بوده است؛ ولی خوشحال هستیم که در این مجلس مبنای نظر قرار گرفته است و امیدوار هستم که مردم نمایندگانی را انتخاب کنند که قائل به شفافیت باشند و مردم را محرم مجلس بدانند. شفافیت یعنی صداقت.

    شفافیت ایجاب می‌کرد لایحه حجاب و عفاف اصل ۸۵ نشود
    وی در ادامه بررسی موارد مهمی مثل لایحه عفاف و حجاب، عنوان کرد: لایحه عفاف و حجاب اصل ۸۵ شدن آن مورد ایراد است که جریان پایداری باعث آن هستند؛ چون با رفتار آنها در کمیسیون فرهنگی، هیئت‌رئیسه مجلس ناگزیر شده‌اند تا این لایحه اصل ۸۵ بشود. به نظر من شفافیت ایجاب می‌کرد این لایحه اصل ۸۵ نشود. برداشتم این است جریمه بازدارندگی نخواهد داشت و طرح‌های نوآورانه و نگاه جامعه‌شناختی و روان‌شناسی باید مبنا قرار گیرد.

    تیم اقتصادی دولت نشان داد کارآمدی ندارد
    این نماینده ادوار در مورد انتظارات از مجلس یازدهم درباره موضوعات داخلی و بین‌المللی تأکید کرد: در حوزه بین‌المللی باید موضوع غزه در اولویتشان می‌بود و در این حوزه باید مجلس فعال‌تر ظاهر می‌شد. مجلس در موضوع اقتصاد باید رودرواسی با دولت را کنار می‌گذاشت، تیم اقتصادی دولت نشان داد کارآمدی ندارد و مجلس باید با این ناکارآمدی مقابله می‌کرد نه اینکه خودش را در کنار ناکارآمدی اقتصادی دولت، از حیثیت می‌انداخت. حداقل کمیسیون اقتصادی و هیئت‌رئیسه باید وزیر اقتصاد را استیضاح می‌کردند و رفتار نظارتی مجلس در بحث اقتصاد و ناکارآمدی‌های تیم اقتصادی دولت منفعلانه بوده است./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11590

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس