×

مجلس در مهار تورم چند اقدام مؤثر داشته است

جعفر قادری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت‌: در موضوع مهار تورم به نظرم مجلس این دوره چند اقدام مؤثر و مطلوب داشته است، مثل: طرح تسهیل مجوز کسب و کار یا طرح تأمین مالی تولید یا زیرساخت‌ها، اعتبارات برای پروژه‌های مربوط به مناطق محروم و ... از جمله این اقدامات قابل توجه مجلس است.

  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
  • ۰
  • مجلس در مهار تورم چند اقدام مؤثر داشته است

    به گزارش صبح مجلس، جعفر قادری نماینده مجلس گفت: اینکه انتظار داشته باشیم تورم در کشور ما از طریقِ محدودیت اعتبارات و تسهیلات و همچنین محدودیت حجم نقدینگی و پایه پولی کنترل و مهار شود، موجب خواهد شد از چاه تورم در بیاییم و از آن سو در چاله رکود اقتصادی بیفتیم. لذا تلاش‌ها باید به کار گرفته بشود تابحث‌هایی نظیر فضای کسب و کار، سامان‌دهی تعاملات بین‌المللی بالاخص با کشورهای گروه بریکس و همسایه به شکل بهتری تنظیم شود تا با این داد و ستدهای تجاری و همکاری‌ها فضا و بستر اقتصاد ما هم به سمت و سوی مناسبی حرکت کند.

    وی افزود: همچنین به عقیده من دولت باید با برخی تعلل‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی که در روند اداری صورت می‌گیرد جدی‌تر برخورد کند. مضاف بر اینکه از ظرفیت و پتانسیل جلسات سران قوا هم در راستای موضوع مورد نظر می‌توان استفاده کرد و از آن بهره برد. در بخش‌هایی قصد نتیجه‌گیری مثبت داریم، همراهی و هماهنگی قوا موجب تسریع کار خواهد شد. متأسفانه یکسری گیرها در امور اقتصادی وجود دارد که باید با همکاری حل شود، اقدامات مجمع‌الجزایری و برخی منیّت‌ها موجب می‌شود روند مثبت در نتیجه‌گیری‌ها به ثمر ننشیند.

    این نماینده مجلس ادامه داد:‌ در موضوع مهار تورم به نظرم مجلس این دوره چند اقدام مؤثر و مطلوب داشته است، مثل: طرح تسهیل مجوز کسب و کار یا طرح تأمین مالی تولید یا زیرساخت‌ها، اعتبارات برای پروژه‌های مربوط به مناطق محروم و … از جمله این اقدامات قابل توجه مجلس است. همچنین همراهی دولت و مجلس در برخی امور نظیر دادن اختیار به بانک مرکزی در جهت برخورد با متخلفان از موضوعاتی است که نتیجه آن مثبت و گام مؤثری بوده است. به نظرم در کل سمت سوی اقدامات باید به جایی برود که هزینه کم شود، این آن موضوع مهم است./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13889

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس