×

مجلس در بررسی لوایح تابع محض نیست

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به نواقص موجود در لایحه برنامه هفتم توسعه با تأکید بر بررسی همه جانبه این لایحه در مجلس گفت: مجلس در بررسی لوایح تابع محض نیست و حق دارد در برخی مسائل تنقیص و اضافه کند.

  • ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
  • ۰
  • مجلس در بررسی لوایح تابع محض نیست

     به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصول ۲۸، ۲۹ و ۷۴ این قانون گفت: وظیفه مجلس بررسی کردن است، درست است که باید لایحه‌محور باشیم اما لایحه‌محور بودن بدین معنا نیست که ما صد درصد تابع باشیم.

    نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: در قانون اساسی نیامده است که مجلس به هر کیفیت لایحه را تأیید کند، وظیفه مجلس این است که حین بررسی کردن نقص، تنقیص و اضافه کردن برخی مسائل است. اینکه گفته می‌شد مجلس در برخی لوایح باید تابع محض باشد، درست نیست.

    وی افزود: بحث مسئله‌محور بودن در لایحه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با مشاهده این لایحه به این نتیجه می‌رسیم که برخی مسائل کاملاً مغفول مانده است که یکی از مهمترین مسائل، مسئله فرهنگی است، همچنین به مسئله معدن نیز در این لایحه توجهی صورت نگرفته است.

    سلیمی بیان کرد: ما نمی‌گوییم که لایحه‌ای که به مجلس تقدیم شده بی‌نقص است، از آن طرف نیز گزارش کمیسیون تلفیق نیز دارای نواقصی است که باید به این نواقص رسیدگی شود. در خصوص ناترازی نیز باید به دقت پاسخ داده شود که از کجا باید تأمین شود./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10175

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس