×

مجلس اجازه افزایش قیمت به غذای دانشجو را نداد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تلاش مجلس برای ممانعت از افزایش قیمت غذای دانشجویان، گفت: دولت در جریان لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیشنهادی برای افزایش سهم دانشجو در هزینه غذای دانشگاه ارائه کرده بود که کمیسیون آموزش با جدیت مقابل آن ایستاد و اجازه افزایش قیمت به غذای دانشجو را نداد.

  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
  • ۰
  • مجلس اجازه افزایش قیمت به غذای دانشجو را نداد

    به گزارش صبح مجلس، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: روند کار غذای دانشجویی در سلف دانشگاه به این ترتیب است که ۹۰ درصد هزینه غذا را دولت و ۱۰ درصد را دانشجو پرداخت می کرد اما دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیشنهاد جدیدی برای تغییر این روند به مجلس ارائه کرد.

    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد دولت، دانشجو باید ۵۰ درصد هزینه غذای سلف دانشگاه را پرداخت کند که ۳۰ درصد آن به صورت وام و ۲۰ درصد دیگر به صورت نقدی پرداخت می شود.

    وی در ادامه به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: اگر هزینه هر وعده غذایی در سلف دانشگاه، ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده باشد، در حال حاضر ۹۰ هزار تومان آن را دولت و ۱۰ هزار تومان را دانشجو می پردازد اما با پیشنهاد جدید دولت، این رقم میان دانشجو و دولت به صورت مساوی تقسیم می شود.

    منادی سفیدان با اشاره به مخالفت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این پیشنهاد، گفت: از این رو با پیگیری های صورت گرفته از سوی اعضای کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، این پیشنهاد دولت حائز رأی نمایندگان کمیسیون تلفیق نشده و به صورت کلی ملغی شد از این رو دانشجویان دیگر نگران افزایش هزینه غذای سلف دانشگاه نباشند.

    رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تصریح کرد: طبخ و توزیع غذای باکیفیت و کاهش قیمت آن از طریق تخصیص یارانه برای غذای دانشجویان از حقوق دانشجویان بوده و ما به عنوان نمایندگان آنها در کمیسیون آموزش و مجلس اجازه هیچگونه افزایش قیمت در این زمینه را نخواهیم داد و جای نگرانی درباره اخباری که در این زمینه در فضای مجازی منتشر می شود، وجود ندارد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13292

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس