×

مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مضاعف و آبشاری نیست

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: اینکه ما بپذیریم مالیات بر ارزش افزوده یک واحد درصد اضافه شود و یا نشود، حتما نیاز به رسیدگی دارد و بنده معتقدم باید در مرحله رسیدگی به جزئیات و منابع بودجه گزینه های مختلف را پیش روی خودمان بگذاریم.

  • ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
  • ۰
  • مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مضاعف و آبشاری نیست

    به گزارش صبح مجلس، سید شمس الدین حسینی با اشاره تغییرات لایحه بودجه سال آینده در زمینه مالیات بر ارزش افزوده گفت: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده ۹ واحد درصد است. دولت پیش بینی کرده تا یک واحد درصد به ۹ واحد مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود.

    نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده از جنس مالیات بر مصرف است، گفت: از این رو برخی از اقلام مصرفی از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند اما در عین حال باید توجه داشته باشیم که این موضوع یک اثر تسری بر کالاهای دیگر دارد.

    عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه نباید اینگونه تلقی کنیم که مالیات بر ارزش افزوده با یک ضریب فزآینده منجر به تورم خواهد شد، ادامه داد: خیر، شرایط بدین نحوه نیست، چراکه مالیات بر ارزش افزوده، مالیات ِبه نوعی مضاعف و یا آبشاری نیست.

    وی تاکید کرد: اینکه ما بپذیریم مالیات بر ارزش افزوده یک واحد درصد اضافه شود و یا نشود، حتما نیاز به رسیدگی دارد و بنده معتقدم باید در مرحله رسیدگی به جزئیات و منابع بودجه گزینه های مختلف را پیش روی خودمان بگذاریم.

    حسینی با بیان اینکه به روایتی گفته می شود علم و سیاست اقتصادی، علم و هنر انتخاب است، بیان کرد: ما می بایست بهترین مسیرها را برای تامین حقوق کارکنان، حقوق بازنشستگان، پرداخت های عمرانی و ایفای تعهدات در قالب بودجه انجام دهیم. در یک کلمه باید در بودجه متغییر های اقتصادی را سامان دهیم و از سوی دیگر به رفاه اجتماعی، بهبود ببخشیم./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12940

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس