×

لزوم عملیاتی کردن اسناد امضا شده بین دولت ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تاکید بر توسعه مناسبات همکاری با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین، گفت: این کشورها از لحاظ اقتصادی و سیاسی برای ایران حائز اهمیت است و ما نباید به امضای اسناد همکاری اکتفا کنیم لذا عملیاتی کردن تفاهم نامه ضروری است.

  • ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
  • ۰
  • لزوم عملیاتی کردن اسناد امضا شده بین دولت ها

    به گزارش صبح مجلس، فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای اخیر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین، گفت: آفریقا همیشه برای ایران فرصت بوده و ما در حوزه های تجاری، اقتصادی و سیاسی باید از این فرصت استفاده کنیم اما تاکنون به خوبی از این فرصت ها استفاده نشده است. بر اساس آمارهای ارائه شده بسیاری از کشورها در سرمایه گذاری و مشارکت در سرمایه گذاری در قاره آفریقا و آمریکای لاتین از ما پیشی گرفتند.

    وی افزود: سفر اخیر آقای رئیسی به کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین می‌تواند ترمیم کننده و جبران کننده فرصت هایی از دست رفته باشد، دو سفر اخیر وی به آفریقا و آمریکای لاتین از بُعد سیاسی هم حائز اهمیت است کما اینکه با توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی فرصت های جدید هم ایجاد می‌شود.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار کرد: آفریقا و آمریکای لاتین دارای ظرفیت های بی نظیر و خاص اقتصادی هستند و در شرایط تحریم می تواند مقصدهای سرمایه گذاری خوبی برای ایران باشند. از بُعد سیاسی آمریکایی ها احساس می‌کنند که ایران به حیات خلوت آن ها ورود کرده و تمایلی ندارند که ایران به توسعه همکاری با این کشورها به خصوص آمریکای لاتین بپردازد اما کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین تمایل به همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارند زیرا تجربه جدیدی در حال شکل گیری است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: توسعه همکاری و مناسبات بین دولت های این کشورها با جمهوری اسلامی ایران البته مشروط به این است که ما اسناد و تفاهم نامه های امضا شده را عملیاتی و اجرا کنیم، در سفر آقای رئیس جمهور به چهار کشور آفریقایی ۲۱ سند همکاری امضا شده اما این برای ما کافی نیست و دستگاه ها و وزارتخانه های ذی ربط باید نسبت به اجرای این اسناد اهتمام ویژه داشته باشند.

    منبع: خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7955

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس