×

لزوم تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با گرانی سفر

رییس فراکسیون گردشگری مجلس با انتقاد از داده‌های ضعیف گردشگری و سفر در ایران، گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با گرانی "مسافرت مردم " وجود دارد که پیگیری می شود.

  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
  • ۰
  • لزوم تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با گرانی سفر

    به گزارش مجلس فوری،  محمدرضا دشتی اردکانی در مراسم رونمائی سامانه یکپارچه تطبیق و استانداردسازی تأسیسات گردشگری؛گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس در حال بررسی و کمیته‌های آن تشکیل شده است. بحث احکام گردشگری را در کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور مجلس فوری وزارت میراث فرهنگی  گردشگری و صنایع دستی و تعدای از صاحب نظران  در حال بحث و بررسی است. 

    نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره پیشنهادی که مطرح شد مجلس برای مقابله گرانی سفر کمیته تشکیل دهد، بخش خصوصی که پیشنهاد دهنده است باید این کار را انجام بپذیرد، دولت و مجلس فقط باید بحث نظارت را هدایت کند. البته علاوه بر ناظران وزارتخانه بخش خصوصی باید ارزیابی و نظارت کند. مثلا درباره گواهی استانداردی که به هتل‌ها داده شد چه کسی بهتر از هتل‌داران می‌تواند درباره این گواهی کیفیت نظر بدهد؟ضمن این‌که مصرف‌کننده‌ها و مردم هم می‌توانند بهترین ارزیاب‌ها باشند. در این سامانه باید نظرات مردم لحاظ شود و مردم باید بتوانند نمره بدهند.

    این نماینده مجلس سپس از شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی که مجری این سامانه است، درخواست کرد به تهیه داده و محتوای گردشگری استان‌ها توجه بیشتری نشان دهد و افزود: داده های گردشگری به حدی ضعیف است که حتی اهالی استان‌ها از داشته‌های یکدیگر اطلاع کافی ندارند. 

    دشتی اردکانی در جشنواره صنایع دستی‎‎

    همچنین درباره ضرورت راه‌اندازی این سامانه توضیح داده شد که “سامانه یکپارچه تطبیق و استانداردسازی تأسیسات گردشگری” با هدف ارتقا، تمدید و صدور گواهی‌نامه راه‌اندازی شده است؛ چرا که مدل قبل اتلاف وقت و هزینه را به دنبال داشت. ضمن این‌که نظارت حاکمیتی کند و دسترسی به آمارها محدود بود و در نمونه جدید این آسیب‌ها با هدف کاهش خطای انسانی، برطرف شده است.

    گفتنی است در ادامه این مراسم، به هتل چهار ستاره‌ای که محل برگزاری این مراسم بود، نخستین گواهی‌نامه استاندارد که از طریق این سامانه صادر شده است، اعطا شد.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6570

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس