×

لایحه بودجه پروژه محور تنظیم شده است

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۲ پروژه محور تنظیم شده است تا بودجه در مواردی مصرف شود که در اقتصاد و عمران کشور تاثیرگذار باشد

  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
  • ۰
  • لایحه بودجه پروژه محور تنظیم شده است

    محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مجلس فوری، با اشاره به ضرورت مطابقت هزینه‌ها و درآمدها گفت: نباید بودجه به گونه‌ای تدوین شود که میزان مصرف و هزینه‌ها از درآمدها بیشتر باشد. در غیر اینصورت تراز عملیاتی بودجه هماهنگ نخواهد بود و بودجه به درستی محقق نمی‌شود.

    وی افزود: عدم هماهنگی مصارف و منابع بودجه باعث می‌شود که بودجه محقق نشود چنانکه در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد آن محقق نشده است زیرا بودجه را بدون توجه به منابع و درآمدها و آبکی می بندیم و روی کاغذ

    عضو کمیسیون امور داخلی مجلس ادامه داد: دولت باید بودجه را به گونه‌ای تنظیم کند که درآمدها از مصارف بیشتر باشد و در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به این موضوع توجه شده است و فاصله آن با واقعیت‌ها کمتر است.

    نماینده مردم اراک در مجلس شفافیت در بودجه، درآمدها و پرداخت‌ها را از ضروریات تدوین قانون بودجه عنوان کرد و ادامه داد که به این ضرورت در لایحه بودجه سال آینده توجه شده است اما معایبی نیز در آن وجود دارد.

    وی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات دقت نظر لازم صورت نگرفته است گفت: مثلاً برخی استان‌ها درآمد بیشتری دارند و پول بیشتری به خزانه واریز می‌کنند، توقع این است که به همان اندازه از بودجه برخوردار شوند و در بودجه این موضوع لحاظ نمی‌شود.

    آصفری افرود: مهمترین مسأله بودجه شرکت‌ها است به مجلس ارائه نمی‌شود و فقط یک سوم بودجه در مجلس بسته می‌شود.

    وی ادامه داد: در بودجه شرکت نفت هیچگونه نظارتی وجود ندارد و به بالاترین مقامات دولت نیز در این زمینه گزارشی داده نمی‌شود که درصدی که به صندوق نفت واریز می‌شود به کجا می‌رود. ۱۴ و نیم درصدی که به صندوق نفت می‌رود در کجا هزینه می‌شود. اگر امروز با کمبود گاز مواجه می‌شویم ۱۴ونیم درصد چرا زیرساخت‌های گازی و نفتی را ایجاد نکرده است که امروز با مشکل تامین گاز مواجه نباشیم.

    وی با بیان اینکه مجلس بیشتر بر احکام بودجه نظارت دارد تا ردیف‌ها و جداول بودجه‌ای، ادامه داد: البته مجلس باید به گونه‌ای بررسی کند که بودجه تورمی نشود که دولت بتواند آن را اجرا کند.

    عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: دولت در بودجه ۱۴۰۲ پروژه محور عمل می‌کند و این موضوع در مورد همه دستگاه‌های مشمول قانون بودجه لحاظ شده است تا بودجه صرف موضوعات تأثیرگذار در اقتصاد و عمران کشور شود.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=3037

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس