×

قوه قضاییه و وظیفه حساس تحقق بخشیدن عدالت در جامعه

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به نقش قوه قضاییه در تحقق عدالت اشاره و تأکید کرد که این قوه وظیفه‌ای حساس در احقاق حقوق فردی و اجتماعی آحاد مردم و نقشی اساسی در تحقق بخشیدن عدالت در جامعه را عهده دار است.

  • ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
  • ۰
  • قوه قضاییه و وظیفه حساس تحقق بخشیدن عدالت در جامعه

    به گزارش مجلس فوری، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، طی یادداشتی به مناسبت هفته قوه قضاییه نوشت: بی‌شک قوه قضاییه در سراسر میهن اسلامی، وظیفه‌ای حساس در احقاق حقوق فردی و اجتماعی آحاد مردم و نقشی اساسی در تحقق بخشیدن عدالت در جامعه را عهده دار است. متن یادداشت به شرح ذیل است:

    بسمه تعالی
    وَ إِنْ حَکَمْتَ فَاحْکُمْ بَیْنَهُمْ بِالْقِسْطِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ ( مائده آیه ۴۲).

    قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان اساسی این نظام مقدس همواره کوشیده ضمن پاسداری از قانون اساسی و سرلوحه قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری، راهکارها و دستاوردهای مهمی را در زمینه‌ تدوین لوایح قضایی، کاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرائم، اصلاح مجرمان، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع ترسیم کند. 

    هفته قوه قضائیه فرصتی مغتنم برای تکریم از تلاش خالصانه پرسنل متعهد قوه قضاییه به ویژه پاسداشت یاد و خاطره بزرگ معمار دستگاه قضا، مجاهد نستوه شهید مظلوم «آیت الله دکتر بهشتی» و شهیدان والامقام این عرصه است.

    بی‌شک قوه قضاییه در سراسر میهن اسلامی، وظیفه‌ای حساس در احقاق حقوق فردی و اجتماعی آحاد مردم و نقشی اساسی در تحقق بخشیدن عدالت در جامعه را عهده دار است.

    روحیه خستگی ناپذیر مشهود و صبر و حوصله کارکنان محترم قوه در رسیدگی دقیق و موشکافانه به پرونده های قضایی با وجود تراکم کاری و کثرت مراجعات مردم، انصافاً نعمت بزرگ الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود.

    اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر دکتر بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به ریاست محترم و نیروهای خدوم این قوه بویژه دست اندرکاران امر قضا در شهرستان اردکان تبریک عرض نموده و موفقیت در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای این عزیزان مسألت دارم.

    محمدرضا دشتی اردکانی 
    نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6342

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس