×

قالیباف آیین‌نامه داخلی مجلس را رعایت نمی‌کند/ هیات رئیسه مجلس پیشنهادات نمایندگان را حذف می‌کند

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم رعایت آیین‌نامه داخلی مجلس توسط رئیس قوه مقننه، گفت: در حال حاضر رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به‌عنوان نماینده دولت هم از این قضیه گلایه‌مند است.

  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
  • ۰
  • قالیباف آیین‌نامه داخلی مجلس را رعایت نمی‌کند/ هیات رئیسه مجلس پیشنهادات نمایندگان را حذف می‌کند

    به گزارش صبح مجلس، اخیراً در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، «محمدرضا صباغیان بافقی» نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی که به‌عنوان مخالف بند (ب) ماده ۶۲ از این لایحه قرار بود اعلام نظر کند، انتقاداتی را نسبت به ممانعت هیات رئیسه برای ارائه تذکر و اخطار، مطرح کرد. این اعتراض او با قطع تریبونش از سوی هیئت‌رئیسه مجلس مواجه شد.

    نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در ادامه نحوهٔ اداره جلسه از سوی هیات رئیسه به‌ویژه محمدباقر قالیباف را مورد انتقاد قرارداد؛ همین موضوع صحن علنی مجلس را برای دقایقی متشنج کرد. این رویداد بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها‌ داشت.

    حال او در گفتگو با صبح مجلس پیرامون جزئیات انتقاداتش به نحوه عملکرد هیات رئیسه مجلس در پیشبرد بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: علت انتقاد بنده به رئیس مجلس این بود که ایشان آیین‌نامه داخلی مجلس را رعایت نمی‌کنند؛ لذا، انتظار می‌رود که در سایه این بی‌توجهی، قانون برنامه هفتم توسعه با شاکله خوبی از مجلس شورای اسلامی بیرون نرود.

    نماینده مردم بافق در مجلس خاطرنشان کرد: عدم رعایت آیین‌نامه مجلس در همه بخش‌ها صورت می‌گیرد؛ در حال حاضر رئیس مجلس زمان مناسب برای صحبت و یا تذکردادن به نمایندگان نمی‌دهند و حتی در بسیاری از موارد پیشنهادات آنها را هم حذف کرده‌اند.

    وی تأکید کرد: اکنون شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که رئیس مجلس خود به‌تنهایی لایحه برنامه هفتم توسعه را پیش می‌برد.

    صباغیان همچنین در پاسخ به این سؤال مبنی بر این که آیا موضوع عدم رعایت آیین‌نامه داخلی مجلس توسط رئیس قوه مقننه را می‌توان از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری کرد یا نه گفت: مجلس یازدهم ماه‌های پایانی خود را سپری می‌کند؛ لذا، نمایندگان میلی برای ورود به این موضوع ندارند.

    نماینده مردم بافق تأکید کرد: در حال حاضر نه‌تنها من بلکه نماینده دولت یعنی رئیس برنامه‌وبودجه هم از عدم رعایت آیین‌نامه داخلی مجلس و سپس فرایند رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه گلایه‌مند است./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11318

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس