×

فعالان فرهنگی و سیاسی از سیره سیاسی امام جعفر صادق (ع) برای تعالی جامعه الگوبرداری کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه محور فعالیت امام جعفر صادق (ع) برای استقرار حکومت عدل از طریق مبارزه علمی و تربیت شاگردان در این حوزه بود، گفت: فعالان فرهنگی و سیاسی از سیره سیاسی امام جعفر صادق (ع) برای تعالی جامعه الگوبرداری کنند.

  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
  • ۰
  • فعالان فرهنگی و سیاسی از سیره سیاسی امام جعفر صادق (ع) برای تعالی جامعه الگوبرداری کنند

    به گزارش مجلس فوری، مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سیره سیاسی امام جعفر صادق (ع) و نحوه الگوبرداری مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور از این سیره گفت: زندگی انسان کامل نفی طاغوت؛ نفی طاغوت، افکار، رفتار و مدل های شیطانی است. انسان کامل آن چیزی که به سمت توحید باشد را دنبال می کند. در دوره امام صادق (ع) چون فضا به آن شکلی که در دوره امامان معصوم همچون حضرت علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) وجود نداشت لذا حضرت برای پرورش جامعه مذهبی و ایمانی تمام فعالیت خود را در حوزه های علمیه متمرکز کردند.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امام صادق (ع) با هوشیاری تمام کرسی های علمی ای را در جامعه ایجاد کرد و شاگردانی را در حوزه های مختلف برای پاسخ به نیاز جامعه تربیت کردند. هدف ایشان این بود که این شاگردان بتوانند نیازهای جامعه را در حوزه های مختلف برطرف کنند و جامعه اسلامی را به سمت قله و حکومت فراگیر اسلام ناب سوق دهند.

    وی ادامه داد: در سایه حکومت اسلام ناب است که بشر به سعادت حقیقی می رسد و احکام دینی را به صورت عملی اجرایی، اقتصاد صحیح حکمفرما می شود، آداب اجتماعی و رشد اجتماعی پیشرفت و امنیت در سایه حکومت اسلامی عملیاتی می شود و انسان می تواند به سمت کمال حقیقی سوق پیدا کند.

    حجت الاسلام نصیرایی بیان کرد: امام جعفر صادق (ع) در آن دوران چون شرایط قیام به آن معنایی که در دوره امام حسین (ع) و امام حسن (ع) فراهم نبود لذا مبارزه و تلاش برای حکومت عدل را از طریق مبارزه علمی و تربیت شاگردان در حوزه های مختلف دنبال کردند. قطعا این سیره امام باید برای فعالان حوزه فرهنگی و سیاسی در شرایط فعلی الگو باشد. هیچ وقت نباید مسئولان و فعالان حوزه های مختلف در کشور دست از آرمان و اهداف انقلاب بکشند. باید همواره مبارزه با مستکبران بین المللی و همچنین دشمنان داخلی را در اولویت قرار دهند چرا که هر کسی که می خواهد در مسیر حق و حقیقت گام بردارد باید با ظلم و ظالم مبارزه کند.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در دوره های مختلف ظرفیت های متفاوت را به کار گرفت تا بتوانیم جامعه اسلامی را به قله پیشرفت و تعالی برسانیم. در زمان امام سجاد (ع) از ظرفیت دعا استفاده می شد، در زمان امام صادق (ع) و امام باقر (ع) از ظرفیت علم و گسترش حوزه های علمیه استفاده شد، امروز نیز باید از این ظرفیت با محوریت امام امت استفاده کنیم. نزدیک ترین صحبت به صحبت های امام زمان سخنان و فرمایشات ولی فقیه است. ما باید با این محوریت و با تبعیت و تلاش فراوان سخنان و دغدغه های ایشان را درک و پیگیری کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: باید در این مسیر از افراط و تفریط بپرهیزیم، ظرفیت ها را به کار بگیریم تا بتوانیم به اهداف مان برسیم. با الگوبرداری از زندگی ائمه (ع) می توانیم مسیر پیشرفت و تعالی را در جامعه طی کنیم.

    منبع: شبستان

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=3584

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس