×

علیپور از کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات برنج انتقاد کرد

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: امروز قیمت تولید هر کیلو برنج برای کشاورز بیش از ۵۷ هزار تومان است اما در استان‌های شمالی برنج را کمتر از ۵۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کنند.

  • ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
  • ۰
  • علیپور از کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات برنج انتقاد کرد

    به گزارش خبرنگار مجلس فوری، کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی لایحه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی از کالاهای اساسی در تذکری بیان کرد: کشاورزان ما با مشکل مواجه هستند، امروز یک کیلو برنج برای کشاورز بیش از کیلویی ۵۷ هزار تومان تمام می‌شود اما برنج کشاورز را در شمال کشور کمتر از ۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

    وی در ادامه اظهار کرد: ما برای خودرو، مجوز واردات خودرو می‌دهیم اما دولت بیش از ۱۷۰ درصد عوارض گمرکی تعیین می‌کند اما برای امنیت غذایی که کشاورز در آن نقش موثری دارد امروز به دنبال کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات بوده تا دو الی سه میلیون تن برنج وارد شود و کشاورز داخل نابود گردد. مردم شمال کشور نگران و ناراحت هستند چه جایی قرار است برای کشاورز تصمیم‌گیری شود؟

    عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر  علیپور بیان کرد: در بحث برنج بنده نیز با شما هم نظر هستم اما تاکنون دو بار بحث حذف برنج از این کاهش مالیاتی مطرح شد اما رای نیاورد. اگر باز هم مطرح شود به نظر شما رای می‌آورد؟

    وی در ادامه اظهار کرد: از طرف دیگر ما مجوز واردات کالاهایی که در داخل تامین می‌شود را نمی‌دهیم اگر با بحران و کمبود مواجه شویم آنگاه مسئولان مربوطه مجوز صادر خواهند کرد. امسال سال مهار تورم است با کاهش ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی می‌خواهیم قیمت را ۸ درصد پایین بیاوریم تا کمکی به مهار تورم باشد.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6156

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس