×

علت گرانی اخیر بلیط های هواپیما چیست/ چه عواملی در گران شدن قیمت بلیط هواپیما نقش دارند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر شرکت‌های هواپیمایی بخواهند نرخ بلیط های هواپیما را بر اساس نرخی که در گذشته برای آنها مصوب شده بود محاسبه کنند، قطعا برای آنان به صرفه نخواهد بود.

  • 1 خرداد 1402
  • 0
  • علت گرانی اخیر بلیط های هواپیما چیست/ چه عواملی در گران شدن قیمت بلیط هواپیما نقش دارند؟

    غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری مجلس فوری، در خصوص علت گرانی بلیط های هواپیما در ماه های اخیر، گفت: اگر شرکت‌های هواپیمایی بخواهند نرخ بلیط های هواپیما را بر اساس نرخی که در گذشته برای آنها مصوب شده بود، محاسبه کنند، قطعا برای آنان به صرفه نخواهد بود، قیمت سوخت، قطعات، دستمزدها و دیگر هزینه های سازمان هواپیمایی، ثابت نمانده است و درنتیجه قیمت بلیط های هواپیما نیز نمی تواند ثابت بماند و تغییری نکند.

    وی بیان کرد: صنعت هوایی یک صنعت گران است و برای تامین هزینه های آن، نیازمند یکسری تغییرات هستند، اکثر شرکت های هواپیمایی، خصوصی هستند و معمولاً در صنعت هوایی، حاشیه سود کمی وجود دارد و در مقابل نیز هزینه های زیادی بر عهده این شرکت ها است، آنها برای اینکه مشتری های خود را نگه دارند، معمولاً درصد سود نسبتا کمی را برای خود اختصاص می دهند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا، با کوچکترین اختلالی که در نظام اقتصادی پیش می آید، ابتدا شرکت های بزرگ هواپیمایی آنها دچار آسیب می‌شود، برای مثال کارمندان شان را اخراج می‌کنند و مسائلی از این قبیل برای آنان پیش می آید، درست است که گرانی بلیط های هواپیمایی به مردم فشار می آورد اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که در مقابل آیا صنعت هواپیمایی می تواند هزینه های خود را تامین کند؟ این تثبیت قیمت ها به هر قیمتی نمی شود، اقتصاد موجود زنده ای است و باید واقعیت ها را در آن در نظر بگیریم و سپس قضاوت کنیم.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=3878

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس