×

عضویت ایران در شانگهای فرصتی برای تعامل بیشتر با کشورهاست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای را فرصتی برای تعامل بیشتر با اعضای آن همچون چین و روسیه ‌کشورهای آسیای میانه و هند و پاکستان عنوان کرد.

  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
  • ۰
  • عضویت ایران در شانگهای فرصتی برای تعامل بیشتر با کشورهاست

    به گزارش صبح مجلس، ابوالفضل عمویی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: امروز با تکمیل روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، عضویت ایران در این سازمان منطقه‌ای تکمیل و به رسمیت شناخته شد.

    وی ادامه داد: سازمان همکاری شانگهای، ظرفیت‌های بسیار زیادی از جهت تعداد جمعیت اعضا و جی‌دی‌پی بالای مجموع اعضا دارد لذا این سازمان از شناخته شده‌ترین سازمان های همکاری منظقه ای است و می توان عضویت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان فرصتی برای تعامل بیشتر با اعضای آن همچون چین و روسیه و ‌کشورهای آسیای میانه و هند و پاکستان بیان کرد.

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه گفت: سازمان همکاری شانگهای با رویکرد مقابله با تروریسم و همکاری‌های امنیتی و سیاسی تشکیل شد اما با توجه به ظرفیت اعضا، به سمت همکاری‌های اقتصادی و توسعه زیرساختی نیز گام برداشت به طوری که امروز شاهدیم در کنار اجلاس سران و وزرای خارجه، اجلاس وزرای ارتباطات و حمل و نقل و روسای بانک های مرکزی عضو سازمان برگزار می شود و اعضا درباره راه‌های توسعه همکاری با یکدیگر صحبت می کنند.

    عمویی ادامه داد: عضویت ایران فرصت قابل توجهی به سیاست خارجی کشور می‌دهد تا همکاری های دو جانبه و چند جانبه خود را توسعه دهد؛ ما می توانیم از رهگذر همکاری‌های چند جانبه در این سازمان، در روندهای بین‌المللی تاثیر گذاشته و برای تقویت اقتصاد ملی خودمان استفاده کنیم. بر این اساس ایده‌هایی همچون استفاده از مکانیزم‌های تجاری غیرقابل تحریم غربی‌ها و استفاده از ابزار پول‌های ملی از جمله ایده هایی است که در سازمان همکاری های شانگهای به آن پرداخته می‌شود.

    وی‌ در پایان ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی و وزارت خارجه با معرفی هماهنگ کننده ملی سازمان شانگهای، ظرفیت های کشور برای استفاده از ظرفیت‌های سازمان افزایش دهد. 

    منبع:ایسنا

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6754

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس