×

طی سه تا چهار سال آتی نیاز کشور به سه نهاده دامی جو، ذرت و سویا تامین می شود

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برآورد ما این است که می توانیم طی سه تا چهار سال آتی نیاز کشور به سه نهاده دامی جو، ذرت و سویا را تامین کنیم و به خودکفایی برسیم، گفت: هدف گذاری ها در حوزه کشاورزی به این سمت تدوین و برنامه ریزی شده است.

  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
  • ۰
  • طی سه تا چهار سال آتی نیاز کشور به سه نهاده دامی جو، ذرت و سویا تامین می شود

    به گزارش مجلس فوری، محمد جواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌ طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی یکشنبه  نیاز سالانه کشور به این سه قلم کالا را ۲۱ میلیون تن برآورد کرد و افزود: البته تحقق این مهم و موفقیت در این مسیر نیازمند همراهی دستگاه‌ها و مجموعه های ذی ربط است.

    وی ادامه داد: با این کار از خروج حجم قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می شود و این ارز را می توان صرف توسعه زیرساخت ها کرد و یا در اختیار تولید کنندگان قرار داد.

    او اظهارکرد: نگاهی که در گذشته در خصوص این مساله وجود داشت کاملا بر واردات این سه قلم کالا بود و تامین ۹۰ درصد نیاز کشور از طریق واردات بود و بر همین اساس یک نقشه راه برای کشور ترسیم شده که طی چهار سال این نیازمندی ها در داخل تامین شود.

    نماینده مجلس : برای خودکفایی سه نهاده جو، ذرت و سویا هدف گذاری شده است

    لزوم تخصیص یارانه به نهاده های دامی

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست مجلس فوری این است که دولت روی ذرت، سویا و جو یارانه بگذارد و اگر چنین کند هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده خواهد بود.

    عسکری افزود: در کشورهای توسعه یافته برای بخش کشاورزی یارانه می گذارند چرا که ریسک بخش کشاورزی بسیار بالاست و محصول کشاورزی در اثر سرما، گرما یا خشکسالی می تواند از بین برود و بنابراین نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

    این نماینده مجلس ادامه داد: بر همین اساس امسال در بحث بیمه برنامه‌های خوبی تدوین شده و اعتبارات قابل توجهی برای این منظور در نظر گرفته شده تا بتوان این بخش را حمایت و تقویت کرد.

    نماینده مجلس : برای خودکفایی سه نهاده جو، ذرت و سویا هدف گذاری شده است

    لزوم افزایش تولید مرغ در کشور

    رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، ضمن تاکید بر لزوم افزایش تولید مرغ در کشور گفت: معتقدیم در مقطع کنونی هیچ مرغداری نباید فعالیت خود را متوقف کند و باید به سمت افزایش تولید برود.

    عسکری افزود: باید ضمن برآورد نیاز کشور به مرغ، بحث افزایش تولید را نیز با اتخاذ ۲ راهکار از جمله ایجاد صنایع تبدیلی و زمینه سازی برای صادرات دنبال کرد.

    وی ادامه داد: در بحث کاهش قیمت مرغ چندین مکاتبه با رئیس جمهور انجام شده و جلساتی نیز با رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور و شورای امنیت ملی برگزار شده است تا بتوان بحث امنیت غذایی را ساماندهی کرد.

    وی، اتخاذ تصمیمات خلع الساعه، واردات مرغ، توقف جوجه ریزی و ناهماهنگی در تامین نهاده های دامی را از جمله عواملی دانست که موجب افزایش قیمت مرغ در بازار می شود.

    منبع: ایرنا

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=5605

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس