×

ضعف مدیریت یکی از معضلات استان خوزستان/مشکلات بیکاری درنقطه صفر مرزی آبادان و خرمشهر

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از عدم تعیین تکلیف مدیرکل شیلات استان خوزستان انتقاد کرد.

  • 29 شهریور 1402
  • 0
  • ضعف مدیریت یکی از معضلات استان خوزستان/مشکلات بیکاری درنقطه صفر مرزی آبادان و خرمشهر

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  سید محمد مولوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) در نطق میان دستور ضمن قدردانی از مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل،گفت:دشمنان نظام مقدس اسلامی بدانند انسجام بین مردم و نظام آنقدر قوی و ستون‌های نظام بر پایه‌هایی استوار و مستحکم بنا نهاده شده است که این دسیسه‌ها هیچ گونه ضرری به این بنیان قوی نخواهد زد.

    نماینده مردم آبادان در مجلس، ادامه داد: آبادان نامی زیبا، تاریخی ماندگار و مردمی وفادار دارد ؛به همین علت حوادثش در تاریخ ماندگار است. پیشاپیش سالروز شهادت همکاران فرهنگی در اثر بمباران هوایی بعثی‌ها در دوم مهرماه ۱۳۵۹ و حماسه ۵ مهر شکست حصر آبادان عملیات ثامن الائمه(ع) را گرامی می‌داریم.

    رشادت مردم آبادان نماد واقعی زندگی در جنگ بود

    عضو کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد:”آبادان “در جنگ زندگی کرده است؛ رشادت مردم آبادان نماد واقعی زندگی در جنگ بود، آبادان همچنان ایستاده و نمایشی از مقاومت و ایثار را عملاً به نمایش گذاشته است.

    وی افزود:آبادان مرزدار و مرزنشین است و همچنان مرزبانی واقعی و با غیرت. آبادان و خرمشهر دو شهری هستند که در تاریخ دفاع مقدس از اوراق زرینی برخوردار هستند؛ الان که در شروع تدوین برنامه هفتم هستیم فرصتی مناسب است تا احکامی را برای پیشرفت و آبادانی این دو شهر مقاوم پیش بینی کنیم که انشاالله در برنامه توسعه هفتم  شاهد ارتقای شاخص های این دو شهر مقاوم باشیم.

    امنیت ،اقتصاد و پیشرفت کشور در گرو برنامه‌های توسعه سنواتی است

    مولوی با اشاره به برنامه هفتم توسعه تاکید کرد:لایحه مختص دولت نیست؛لایحه برنامه هفتم توسعه زندگی مردم است، امنیت کشور است اقتصاد و پیشرفت کشور است و از این جهت به این موضوع تاکید می‌کنم که اگر همکاران می‌بینند که مجلس کمیسیون تلفیق اصرار دارد که لایحه برنامه هفتم توسعه قوی بسته شود به این دلیل است که امنیت ،اقتصاد و پیشرفت کشور در گرو این برنامه‌های توسعه سنواتی است و اگر این حساسیت ازسوی مجلس نباشد، باید به مجلس انقلابی شک کرد.

    این نماینده مردم درمجلس یازدهم در ادامه تاکیدکرد:انتظارمان از دولت این است که با مجلس همراهی کند و در این مسیر مبادا  احکامی را که تناسب و پیوستگی خوبی نداشته و ضمانت اجرایی ندارد در برنامه پیش‌بینی کنیم و تصمیماتی که به پیشرفت و امنیت کشور محقق نشود، در اینجا رای گیری شود و مجبور شویم به سراغ احکام دست سوم و چهارم برویم. 

    سازمان برنامه و بودجه در موضوع بیمه ملوانان و صیادان همکاری نمی کند

    مشکلات کشور توسط یک جناح قابل حل نیست بیشتر بخوانید: مشکلات کشور توسط یک جناح قابل حل نیست

    رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بیمه ملوانان و صیادان مطرح کرد:در همین مجلس بودجه ۱۴۰۲ تصویب شد، بند (خ) تبصره ۱۱ راجع به بیمه ملوانان و صیادان کل کشور بود؛چرا سازمان برنامه و بودجه همکاری نمی‌کند و چرا مشکل را حل نمی‌کند ؟اگر قرار است به برنامه هفتم هم عمل نکنیم و دستگاه‌های اجرایی به آن عمل نکنند؛فایده ای ندارد و سازمان برنامه بودجه باید مجری قانون‌های پیشنهادی و مصوب  باشد.۶ ماه از سال ۱۴۰۲ گذشته و ملوانان چشم به راه این موضوع هستند.

    چرا مدیرکل شیلات استان خوزستان تعیین تکلیف نشده است؟

    مولوی ادامه داد:از رئیس جمهوری درخصوص موضوع ایجاد کارگروه در توسعه آبادان و خرمشهر و از استاندار برای پیگیری مصوبات تشکر می‌کنم.

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات استان خوزستان ضعف مدیریت است ،متذکر شد:چرا تا الان  مدیرکل شیلات استان خوزستان تعیین تکلیف نشده است؟ مگر شیلات استان خوزستان در امنیت غذایی استان و کشور نقش ندارد؟ این انتظار است که این موضوع سریعاً حل شود با جدیت پیگیری شود.

    وی با اشاره به گمرکات استان خوزستان،بیان کرد:گمرکات استان خوزستان و گمرکات کشور مصوبه ۶ سفر را چرا عملیاتی نمی‌کند؟ مگر چند روز پیش در همین صحن لایحه دوفوریتی ساماندهی کالای ملوانی و کولبری را مصوب نکردیم؟ برای معیشت مردم و برای شغل پایدار. چرا این مصوبه را اجرا نمی‌کنید؟

    وی با بیان اینکه گمرکات کل کشور و خصوصاً استان خوزستان را به تعطیلی کشانده‌اید،تصریح کرد:۶ ماه از سال ۱۴۰۲ گذشته است وهنوز هیچ مجوز سفری نداده اید. برای افرادی که در نقطه صفر مرزی وجود دارند باید شغل ایجاد کنید ،این مصوبه هیئت وزیران است و در مجرای قانون و براساس قانون باید عمل شود.

    فاز دوم پالایشگاه آبادان هنوز عملیاتی نشده است

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نفت،مطرح کرد: آقای اوجی؛ پالایشگاه دوم خوزستان موسوم به نام”پالایشگاه آبادان” با وجود این همه تذکر هنوز عملیاتی نشده است.فاز دوم باید شروع بشود و از نیروهای بومی یعنی کسانی که در آبادان زندگی می‌کنند، باید استفاده شود.مشکلات بیکاری در نقطه صفر مرزی آبادان و خرمشهر و با نرخ بالا قابل قابل کنترل نیست و باید پیگیری شود./

    پایان پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9971

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس