×

ضعف شدید دولت‌ها در مهار آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از سیلاب‌ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر در بحث طراحی نحوه استفاده از آب، آبخیزداری و احداث گوراب‌ها به‌منظور حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از آب و جلوگیری از سیلاب‌های مخرب بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
  • ۰
  • ضعف شدید دولت‌ها در مهار آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از سیلاب‌ها

    به گزارش مجلس فوری، عبدالعلی رحیمی مظفری با انتقاد از نبود برنامه و مکانیزیم لازم برای جمع‌آوری آب‌های سطحی باوجود وقوع بارش‌های فراوان در طول سال که منجر به سیل می‌شود، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر نه تنها آب‌های سطحیِ حاصل از بارندگی‌های شدید جمع‌آوری نشده‌اند بلکه به دلیل بی‌فکری مسئولان خسارت‌های فراوان جانی و مالی به مردم وارده شده و حتی شاهد فجایعی مانند سیل دروازه قرآن شهر شیراز بودیم.

    نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تغییرات اخیر آب و هوایی و رفتن به سمت خشکسالی سبب شد مسئولان در فعالیت‌های عمرانی اکوسیستم‌ها را لحاظ نکنند و موضوعاتی مانند تغییر در مسیر آب‌ها و رودخانه‌ها و تبدیل مناطق آبخوان به مناطق مسکونی سبب شد میزان خسارت‌ها بیشتر شود.

    وی اظهار کرد: همچنین در بحث طراحی نحوه استفاده از آب، آبخیزداری و احداث گوراب‌ها به‌منظور حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از آب و جلوگیری از سیلاب‌های مخرب بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، البته اقدامات بزرگی پیش‌بینی شده است که امیدوارم اجرایی شوند چراکه بسیج سازندگی پروژه‌های بزرگی در حوزه آبخیزداری، احداث گوراب‌ها و آبخوان‌داری در دست اقدام دارد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سیاست‌گذاری‌ها به‌ویژه در برنامه هفتم طوری باشد که این موضوع را محقق کند و باید اعتباراتی برای حوزه آبخیزداری، احداث گوراب‌ها و مهار سیلاب‌ها کنار گذاشته شود چراکه این موضوع بسیار مهم و حیاتی است.

    منبع: خانه ملت

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=5903

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس