×

ضرورت رعایت آئین نامه داخلی در جریان رسیدگی به طرح و لوایح

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با اشاره به مفاد آئین نامه داخلی تاکید کرد: در جریان رسیدگی به طرح و لوایح اصول آئین نامه از جمله اظهارنظر رئیس جمهور، وزرا و معاونان آن ها و عدم اظهارنظر افرادی جز کسانی که نام برده شد ضروری است.

  • ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
  • ۰
  • ضرورت رعایت آئین نامه داخلی در جریان رسیدگی به طرح و لوایح

    به گزارش خبرنگار مجلس فوری، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ تیرماه) و در تذکری به استناد ماده ۱۱۳ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: در جریان رسیدگی به طرح و لوایح تنها رئیس جمهور و معاونان وی و همچنین وزرا و معاونان آن ها می توانند صحبت کنند اما امروز و روز گذشته افرادی غیر از معاونان وزرا و رئیس جمهور درباره طرح و لوایح اظهارنظر کردند.

    وی به استناد مواد ۱۴۹ و ۱۵۳ آئین نامه داخلی مجلس یادآور شد: مجلس فوری در بیان پیشنهادات و رفع ابهامات مواد طرح یا لوایح در دستور رسیدگی نمی توانند پیشنهاد حذف متنی را با عنوان رفع ابهام مطرح کنند، ما تنها گزارش های چاپ شده در صحن یا حذفی که ساختار داشته باشد را می توانیم به بحث بگذاریم اما مواردی خارج از این چارچوب مطرح شده است.

    نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس با اشاره به ماده ۱۶۱ آئین نامه داخلی، گفت: یک لایحه دو فوریتی دیروز و امروز در صحن توزیع شد اما به آن پرداخته نشد.

    حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: موضوعات مطرح وارد است و براساس آئین نامه داخلی باید رعایت شود و صرفه جویی در وقت نباید موجب عبور از آئین نامه شود.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6177

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس