×

ضرورت تهیه جداولی برای کمیت و کیفیت برنامه‌های فرهنگی ارائه شده در برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی مواد مربوط به حوزه فرهنگ در برنامه هفتم توسعه در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: در خصوص ضرورت‌های فصل فرهنگ الزاماتی باید در برنامه هفتم رعایت می‌شد که اعضای کمیسیون اعتقاد داشتند کیفیت و کمیت برنامه‌های فرهنگی باید در برنامه مذکور مد نظر قرار بگیرد و برای هر کدام از برنامه‌ها نیز جداولی تنظیم شود.

  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
  • ۰
  • ضرورت تهیه جداولی برای کمیت و کیفیت برنامه‌های فرهنگی ارائه شده در برنامه هفتم توسعه

    احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست روز (دوشنبه؛ ۵ تیر ماه) کمیسیون فرهنگی،گفت: ادامه بررسی مواد مربوط به حوزه فرهنگ در لایحه برنامه هفتم توسعه با حضور معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون فرهنگی انجام شد.

    نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این جلسه پیشنهاداتی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات قم در مورد مباحث و برنامه‌های هفتم توسعه در کمیسیون فرهنگی ارائه شد.

    سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه اعضای کمیسیون متبوعش انتقادهایی در مورد برنامه هفتم توسعه دارند، تصریح کرد: در خصوص ضرورت‌های فصل فرهنگ الزاماتی باید در برنامه هفتم رعایت شود اعضای کمیسیون اعتقاد داشتند کیفیت و کمیت برنامه‌ها باید مد نظر قرار بگیرد و برای هر کدام از برنامه‌ها باید جداولی تنظیم شود به فرض مثال در راستای تولید فیلم سینمایی نباید تنها کمیت فیلم‌های سینمایی مد نظر قرار بگیرد بلکه کیفیت این فیلم‌ها که در چه موضوعاتی و با چه اهدافی تهیه  شده‌اند حائز اهمیت است .

    راستینه با بیان اینکه سندهای آماری احکام برنامه‌های هفتم توسعه مورد تاکید نمایندگان حاضر در جلسه بود، اظهار داشت: امروز برخی از اسناد پشتیبان هنوز ارائه نشده و منطبق با جداول برنامه هفتم نیست این مسئله نیز مورد نقد اعضای کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

    راستینه در ادامه یادآور شد: معاون علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه در این نشست در خصوص منطق تدوین برنامه هفتم توسعه اعلام آمادگی کرد که در یک تعامل دو طرفه با مجلس جهت رفع ایرادات وارده بر برنامه هفتم هستیم تا بتوانیم به احکام متقن و منطبق با سیاست‌های کلان برسیم./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7285

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس