×

ضرورت تعیین تکلیف ۴ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در مازندران

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به پیچیدگی نظام مسائل مازندران برلزوم تمرکز دولت برای حل حالش های بنیادی فراروی این استان تاکید کرد و گفت: لازم است ۴ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در مازندران تعیین تکلیف شود.

  • 21 تیر 1402
  • 0
  • ضرورت تعیین تکلیف ۴ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در مازندران

    به گزارش صبح مجلس،  علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ترافیک و باریکی محورهای مواصلاتی، پسماند، کمبود آب زراعی و آشامیدنی، تبدیل و تغییر کاربری اراضی، جنگل خواری، عدم توسعه زیرساخت ها و فقدان سامانه های اطمینان بخش سلامت و ورزشی و نیز ساختار شکننده زیست محیطی از عمده ترین نظام مسائل مازندران به شمار می روند.

    وی افزود: مازندران به دلیل نزدیکی به پایتخت سرریز مشکلات جمعیتی تهران را پذیراست ولی اعتبارات ملی آن پاسخگوی حجم مشکلات و نیازهای این استان نیست.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به بافت کشاورزی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: مازندران با تولید سالانه  ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی مانند برنج و مرکبات سهم عمده ای در تامین امنیت غذایی کشور دارد اما توجه دولت به متولیان این بخش ناکافی است.

    وی اظهار کرد: گردشگری مازندران نیز به علت عدم تقویت زیرساخت ها توسعه یافته نیست و مستلزم توجه ویژه دولت است.

    بابایی کارنامی اظهار کرد: کمبود زمین و مرغوبیت آن در مازندران مشکل عمده ای در زمینه اجرای طرح های توسعه ملی و استانی ایجاد کرده است.

    عضو خانه ملت تصریح کرد: اقتصادی کردن فرایند تولیدات زراعی در روستاهای مازندران اولویت اساسی است که دولت باید آن را در دستور کار قرار دهد.

    این مسئول با بیان اینکه تحول اقتصادی و زیربنایی در مازندران نیازمند سرمایه‌گذاری است، یادآور شد: بسترسازی برای احداث صنایع مادر از طریق مولدسازی سرمایه‌ها و نیز مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز اساسی مازندران است.

    فرهنگ حمایت از دانش بنیان‌ها در کارشناسان ادارات دولتی ایجاد شود بیشتر بخوانید: فرهنگ حمایت از دانش بنیان‌ها در کارشناسان ادارات دولتی ایجاد شود

    نماینده مرکز مازندران در خانه ملت با اشاره به نیمه کاره ماندن اجرای ۴هزار پروژه عمرانی در این استان افزود: اولویت بندی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اعتبارات متمرکز ملی و مولد سازی سرمایه ها و نیز منابع داخل استان ضرورت دارد.

    بابایی کارنامی ادامه داد: رهیافت برنامه های توسعه استان باید مبتنی بر رشد یافتگی و شکوفایی عادلانه و پایدار مازندران باشد.

    این نماینده مجلس گفت: با تلاش استاندار و مجمع صبح مجلس استان نقشه راه توسعه یافتگی استان برمبنای مزیت های توسعه محلی و منطقه‌ای ترسیم شده است.

    وی خاطرنشان کرد: مجمع صبح مجلس استان بر حل حالش های کلیدی توسعه مازندران با کمک دولت سیزدهم تمرکز یافته است.

    منبع: ایسنا

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7097

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس