×

صحبتی درباره استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش مطرح نیست

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش، از اعطای مجوز به ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی این وزارتخانه برای تدریس دوباره در مدارس خبر داد.

  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
  • ۰
  • صحبتی درباره استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش مطرح نیست

    به گزارش صبح مجلس، عصر دیروز (یکشنبه ۱۶ مهرماه) «علی خضریان» سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش روی میز هیئت‌رئیسه قرار دارد. این خبر در حالی از سوی این نماینده مطرح شده که در طول چند هفته اخیر مجلس همواره درگیر بررسی بندهای لایحه برنامه هفتم توسعه بوده است. «محمدرضا احمدی سنگری» دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس پیرامون خبر منتشر شده پیرامون استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: اطلاعی ندارم، چرا که این موضوع هنوز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است.

    دبیر کمیسیون آموزش مجلس همچنین در پاسخ به سؤالی درباره کمبود معلم در مدارس و سهم این موضوع در استیضاح احتمالی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: این چالش صرفاً مربوط به الان نمی‌شود و مشکلات ناشی از کمبود معلم از مدت‌ها قبل در نظام آموزشی کشور انباشته شده بود، اما آثار منفی این موضوع اکنون خود را در بسیاری از مدارس کشور نشان داده است.

    او تصریح کرد: روز گذشته کمیسیون آموزش مجلس جلسه‌ای را با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و همچنین رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار کرد تا بتواند از بطن آن، راهکار اساسی را برای حل سریع کمبود معلم پیدا کند.

    احمدی همچنین درباره تأخیر در اعلام نتایج آزمون آموزگاری و دبیری که از آن به‌عنوان یکی از محورهای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش یاد می‌شود هم توضیح داد: در این جلسه صحبتی پیرامون این مسئله نشد، بلکه موضوع اصلی بحث در این جلسه، بیشتر حول محور استخدام نیرو و بیان دقیق‌تر جذب نیروهای خرید خدمتی آموزش‌وپرورش قرار داشت.

    دبیر کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بنا بر گزارشی که دیروز توسط مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش در اختیار اعضای کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفت، برای ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی که تاکنون اجازه تدریس در مدارس را نداشته‌اند مجوزی صادر شده که بر اساس آن، این افراد می‌توانند مجدداً در مدارس کشور مشغول به کار شوند.

    او متذکر شد: البته باید این نکته را هم یادآور شد که دراین‌خصوص نکات و مشکلاتی هم درباره جذب و یا همچنین پرداخت حقوق و مزایای این نیروها مطرح بود، اما در جلسه روز گذشته این موارد به طور کامل رفع‌ورجوع شد. مجلس مجدانه به دنبال راهکاری است که بتواند با استفاده از آن چالش کمبود معلم در مدارس کشور را به طور کامل حل کند.

    احمدی خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش مجلس به دنبال جذب همه گروه‌های فرهنگی اعم از نهضتی‌ها، خرید خدماتی‌ها، غیرانتفاعی‌ها و در نهایت پیش‌دبستانی‌ها در نظام آموزش کشور است، اما این امر باید بر اساس با رعایت اصول و ضوابطی باشد که توسط وزارت آموزش‌وپرورش وضع می‌شود. امیدواریم که با ساماندهی همه نیروهای فرهنگی نظام آموزشی کشور دیگر درگیر کمبود معلم نباشد.

    دبیر کمیسیون آموزش مجلس در پایان متذکر شد: در حال حاضر شخص وزیر آموزش‌وپرورش هم بر این اصل اعتقاد دارد که در فرایند جذب نیرو در بدنه نظام آموزشی کشور، افرادی به‌عنوان معلم مدارس در اولویت استخدام قرار بگیرند که از سوابق معلمی برخوردار باشند./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10752

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس