×

صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود و در بخش صادرات و تولید نیز تصمیمات خلق‌الساعه ممنوع است.

  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
  • ۰
  • صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود

    به گزارش مجلس فوری، محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در هفتمین نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان با بیان اینکه فضای بخش تولید شکننده است گفت: در کمیسیون کشاورزی بیشترین جلسات را با تولیدکنندگان داشتیم. هر کجا که نیاز بود در خدمت آنها بودیم. ‌ بالغ بر ۶۰ مکاتبه با رئیس جمهور و مسئولان مربوطه در خصوص مسائل کشاورزان و بخش تولید انجام شد.

    وی ادامه داد: بخش کشاورزی ۴ میلیون بهره بردار دارد و ۳۵ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است و در حوزه سلامت مردم نیز نقش آفرین است.

    رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: در بحث تقنینی مشکلی نداریم و قوانین مندرس و کهنه را به روز کردیم. قانون انتزاع و صادرات را نیز پیگیری کرده‌ایم و معتقدیم صادرات تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود تا تولید کننده با خیال راحت تولید کند و پس از نظارت بر تولید بتوانیم با صادرات حرکت های خوبی در این بخش داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه در بخش صادرات و تولید تصمیمات خلق الساعه ممنوع است اظهار کرد: در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه آمده است که وضع عوارض و صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است. در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز عنوان شده که تعرفه صادرات محصولات کشاورزی ممنوع بوده مگر اینکه دستگاه‌های متولی ۶ ماه قبل  اعلام کنند تا تصمیم گیری های لازم شود.

    وی در پایان گفت: نباید به صادرات لطمه وارد شود؛ زیرا به محض از دست رفتن‌ بازارهای صادراتی کشورهای دیگر  از جمله  ترکیه وارد عرصه شده و بازارها را تصاحب می‌کنند.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=2202

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس