×

سه کاروانسرای استان خراسان رضوی ثبت جهانی شد

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ثبت جهانی سه کاروانسراهای مهر، مزینان و زعفرانیه  دیار سربداران زمینه‌ساز تقویت صنعت گردشگری داخلی و بین المللی منطقه است.

  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
  • ۰
  • سه کاروانسرای استان خراسان رضوی ثبت جهانی شد

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بهروز محبی نجم آبادی با اعلام این خبر به اهمیت ثبت جهانی کاروانسراها پرداخت و مطرح کرد: در اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو پرونده کاروانسراهای ایران  در مجموع ۵۴ کاروانسرای تاریخی بررسی و با تصویب اعضای کمیته در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است که از این تعداد سه کاروانسرا در حوزه غرب خراسان رضوی است.

    این نماینده مجلس تصریح کرد: مهرماه سال ۱۴۰۰ ارزیابان یونسکو سه  کاروانسرای مهر، مزینان و زعفرانیه را  که قبل تر مراحل نامزدی و انتخابی برای ثبت جهانی را  گذارنده بودند  را برای ثبت جهانی بررسی کرده بودند.

    نماینده مردم غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار  تلاش  میراث فرهنگی و ساکنان این سه روستا برای  پاکسازی و اقدامات  حفاظتی و مرمتی این  سه کاروانسرا،  نشست هایی نیز با مدیرکل میراث فرهنگی و وزارت میراث برگزار شده بود.

    محبی نجم آبادی اظهار داشت: همچنین در سفر مهرماه سال گذشته  وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به سبزوار ثبت جهانی این بناها به عنوان مطالبه فرهنگی و تاریخی مردم منطقه مطرح شده بود.

    وی افزود: منطقه غرب خراسان رضوی جاذبه های فراوان تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد که با ثبت جهانی  این  سه کاروانسرا به طور یقین زمینه معرفی و شناسایی بیشتر جاذبه های منطقه و جذب گردشگران داخلی و کشورهای منطقه بیش از گذشته فراهم می شود.

    این نماینده مجلس مطرح کرد: همچنین توجه ویژه  به حفاظت و مرمت این آثار و نیز قرارگیری  در فهرست گردشگری جهانی از مزایای ثبت  جهانی این کاروانسرا ها به شمار می رود./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9905

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس