×

سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین هوشمندانه و قدرت‌آفرین است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سیزدهم سبد راهبردی ارتباطات سیاسی و اقتصادی کشور توسعه پیدا کرده و سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین یک سفر هوشمندانه و قدرت آفرین است.

  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
  • ۰
  • سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین هوشمندانه و قدرت‌آفرین است

    به گزارش نمایندگان، اقبال شاکری درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین و ظرفیت های موجود در این منطقه، بیان کرد: الحمدلله وسعت ارتباطات دیپلماتیک ایران در جهان روبه توسعه بوده و در منطقه نیز به سرعت در حال تقویت در راستای حمایت از همسایگان و ایجاد اتحادهای راهبردی منطقه ای در حوزه های اقتصادی، امنیتی و دفاعی است. با سفر ناوگروه ۸۶ به دور دنیا نیز ما قدرت دیپلماسی خود را به جهان نشان دادیم.

    وی در ادامه اظهار کرد: الحمدلله ما سبد راهبردی ارتباطات سیاسی و اقتصادی خود را توسعه دادیم و از محوری که در دولت قبلی بود که احساس می کرد مشکلات کشور فقط از طریق آمریکا و اروپا حل خواهد شد، فاصله گرفتیم و نشان دادیم که برقراری ارتباطات با سایر بلوک های دنیا می تواند در حل مشکلات کشور راهگشا بوده و ریسک تحریم را نیز کاهش دادیم.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیوستن به شانگهای و دولت های عضو گروه بریکس که قدرت های نوظهور هستند می تواند فرصت های فراتری را پیش روی بخش خصوصی ما به منظور توسعه ارتباطات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بازرگانی قرار داده و ما می توانیم از فناوری های نوین، نیروی کار ماهر و ظرفیت های تولیدی داخل که در حد بالایی است در مسیر رشد تولید و مهار تورم استفاده کنیم.

    شاکری تاکید کرد: از نظر بنده در کنار راهکارهای اقتصادی که در داخل کشور دنبال می شود تا بتوان یک محیط امنی برای صنعت و خانواده ها فراهم کرد، اولویت باید گسترش روابط با سایر کشورها به خصوص در سایر قاره ها مانند قاره آفریقا و آمریکای لاتین باشد.

    وی در پایان گفت:‌ سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین پس از سفر به کشورهای منطقه، روسیه و چین نیز یک سفر هوشمندانه و قدرت آفرین بوده و ان شاءالله به دنبال راهبردهای توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری که در این سفر دنبال خواهد شد شاهد رشد تولید خواهیم بود.

    منبع: ایسنا

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=4978

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس