×

سفر امیرعبداللهیان به قطر، افزایش ثبات منطقه ای را به دنبال خواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به دوحه می‌تواند به کاهش تنش ها در منطقه و افزایش صلح و ثبات و البته بالاتر رفتن سطح روابط دو کشور منجر شود.

  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
  • ۰
  • سفر امیرعبداللهیان به قطر، افزایش ثبات منطقه ای را به دنبال خواهد داشت

    به گزارش مجلس فوری، ابراهیم رضایی که به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به قطر سفر کرده است، درباره اهداف و اهمیت سفر دوره‌ای رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان به عمان و قطر اظهار داشت: روابط ما با قطر روابط دیرینه ای است و ما همیشه با این کشور و «خاندان آل ثانی» ارتباط خوبی را داشته ایم.

    وی با بیان اینکه قطر امروز یک بازیگر موثر و مهم منطقه ای به حساب می آید، گفت: در این سال‌ها دوحه به عنوان یک بازیگر و کاتالیزور موثر در مذاکرات میان ایران با برخی کشورها به ایفای نقش پرداخته است.

    این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر وزیر امور خارجه به این کشور در راستای توسعه روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های اقتصادی و به طور خاص علمی و از طرفی هم در جهت افزایش همکاری های منطقه ای میان دو کشور به حساب می آید.

    رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه خوبی که قطری ها در ایجاد و گسترش صلح منطقه‌ای داشته اند، این سفر هم می‌تواند به کاهش تنش ها در منطقه و افزایش صلح و ثبات و البته بالاتر رفتن سطح روابط دو کشور منجر شود.

     وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی دولت سیزدهم و در سفر دوره‌ای به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس دیشب وارد قطر شد؛ عمان مقصد بعدی سفر حسین امیرعبداللهیان است.

    منبع: ایرنا

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=5823

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس