×

سازمان بورس حافظ منافع سهام‌داران حقیقی باشد/ دولت همان‌طور که بازار ارز را کنترل کرد، بورس را هم کنترل کند

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب بورس، گفت: / دولت همان‌طور که بازار ارز را کنترل کرد، بورس را هم کنترل کند

  • 24 مهر 1402
  • 0
  • سازمان بورس حافظ منافع سهام‌داران حقیقی باشد/ دولت همان‌طور که بازار ارز را کنترل کرد، بورس را هم کنترل کند

    به گزارش صبح مجلس، چند ماهی است که بازار سرمایه وضعیت مناسبی را تجربه نکرده و هر روز سهام‌داران حقیقی نسبت به وضعیت بازار گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند. هم‌زمان با وضعیت نه‌چندان قابل‌قبول بازار سهام، جنگی که در ابتدای هفته قبل در اراضی اشغالی شروع شد، شرایط بورس را بدتر کرد.

    «کاظم موسوی» نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس پیرامون وقایع اخیر بازار سرمایه و همچنین وقوع جنگ غزه و اثر منفی آن بر این بازار اظهار کرد: در طول چند روز گذشته بازار سهام به دلیل حادث شدن این جنگ با افت شدید شاخص کل بورس و قیمت سهام مواجه شد، اما بااین‌حال موارد مذکور تنها بخشی از مشکلات بازار سرمایه را پوشش می‌دهد.

    نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: علت اصلی این وضعیت هم ناشی از ضعف‌هایی است که در نوع مدیریت بورس وجود دارد؛ در حال حاضر وضعیت در این بازار به‌گونه‌ای رقم خورده که اعتماد فعالان آن در حداقلی‌ترین حد خود قرار گرفته است.

    پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند بیشتر بخوانید: پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

    او تصریح کرد: مسئولان سازمان بورس باید مانع از تداوم متضرر شدن سهام‌داران شود؛ به عبارتی دیگر، این سازمان مکلف است که حافظ منافع سهام‌داران حقیقی باشد.

    موسوی همچنین با اشاره به بازگشت ثبات به بازار ارز گفت: پس از شروع جنگ در غزه، نرخ ارز جهش قابل‌توجهی را تجربه کرد، اما باگذشت نزدیک به یک هفته از آن ماجرا، نرخ ارز در بازار غیررسمی کاهش و اکنون به اعداد قبل خود بازگشته است.

    نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد خاطرنشان کرد: همان‌طور که بانک مرکزی موفق به کنترل نوسانات بازار ارز شد، سازمان بورس هم باید با اتخاذ تدابیری مانع از تشدید افت شاخص کل بورس شود؛ بازار سرمایه به طور مستقیم با بخش مولد اقتصاد کشور در ارتباط است، اما بازار ارز از چنین ویژگی برخوردار نیست؛ لذا، دولت همان‌طور که بازار ارز را کنترل کرد موظف است بورس را هم کنترل کند و آن را از هرگونه تکانه مصون نگه دارد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11196

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس