×

سارقان تلفن همراه، نقره داغ می‌شوند

نماینده مردم تربت جام، تشدید مجازات سرقت های زیر 20 میلیون تومان را اقدام شایسته مجلس یازدهم خواند و تاکید کرد که امیدواریم بتوان آثار این قانون را در بحث مقابله با جرائمی از جمله سرقت های خرد مشاهده کنیم.

  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
  • ۰
  • سارقان تلفن همراه، نقره داغ می‌شوند

    به گزارش صبح مجلس، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی در نشست علنی امروز، گفت: بحث سرقت های خرد از مشکلاتی است که در سطح جامعه و حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی با آن مواجه هستیم و چون برای این سرقت ها مجازت دقیقی در نظر گرفته نشده بنابراین سارقان احساس می کنند می توانند از مجازات فرار و به تکرار این سرقت ها از جمله سرقت گوشی همراه، کابل برق و اموال مردم اقدام کنند.

    وی افزود: مجلس در صحن علنی امروز؛ به پیشنهاد کمیسیون قضایی و حقوقی این بخش از قانون مجازات اسلامی را اصلاح کرد و این اقدام، اقدام لازم و شایسته ای بود البته باید به همان میزانی که نسبت به سرقت های خرد حساس هستیم باید نسبت به تمامی سرقت ها هم حساس باشیم زیرا آسیبی اجتماعی است.

    نماینده مردم تربت جام ، تایباد و باخزر در مجلس یازدهم ادامه داد: در واقع در رابطه با سرقت های زیر ۲۰ میلیون تومان با خلاء قانونی مواجه بودیم و پلیس هم انگیزه ای برای برخورد با سارقان نداشت و از سویی مردم وقتی احساس می کردند مجازت بازدارنده ای وجود ندارد از شکایت صرف نظر می کردند و همین امر باعث می شد سارقان بارها مرتکب جرم سرقت شوند.

    رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: امیدواریم بتوان آثار این قانون را در بحث مقابله با جرائمی از جمله سرقت های خرد مشاهده کنیم./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=14144

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس