×

زمینه حضور بیشتر کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه حضور بیشتر کودکان و نوجوانان در مسجد با پیش بینی و اجرای برنامه و طرح های جذاب فراهم شود.

  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
  • ۰
  • زمینه حضور بیشتر کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم شود

    به گزارش صبح مجلس، «زهرا شیخی» پنجشنبه (۲۱ مهرماه) با حضور در محل برگزاری گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مجتمع صائب اصفهان اظهارداشت: زمینه سازی برای حضور قشر کودک و نوجوان در مسجد ضرورت دارد تا در سنین اولیه زندگی خود با این فضای معنوی آشنا شوند.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این زمینه سازی مستلزم پیش بینی و اجرای برنامه و طرح های فرهنگی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همکاری هیات امنا و خادم مسجد است.

    وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان دهه های ۶۰ با نقش مساجد در دوران دفاع مقدس آشنا هستند، تصریح کرد: مدیران امروز همان کودکان گذشته هستند که به جایگاه مسجد پی برده اند و امروز نیز باید برای قشر کودک و نوجوان سرمایه گذاری کرد.

    شیخی با بیان اینکه مسجد تنها مرکز اقامه نماز و اعمال عبادی نیست، خاطرنشان کرد: احیا کارکردهای این مرکز معنوی و فرهنگی امکان رفع بسیاری از مشکلات جامعه را فراهم می سازد.

    وی بر ضرورت اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی به مردم از ظرفیت مساجد تاکید کرد و اذعان داشت: در دوران حکومت نبی اکرم(ص) نیز موضوعات آموزشی و اطلاع رسانی از مساجد انجام می شد و امروز باید در این خصوص سرمایه گذاری کرد.

    عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآورشد: علم آموزی تنها وابسته به مدرسه و دانشگاه نیست بلکه مساجد نیز شانیت بالایی در آموزش و توسعه علمی دارند.

    وی خاطرنشان ساخت: همه برای تقویت جایگاه مسجد نقش داریم که مجلس و دولت در این راستای به دنبال توسعه زیرساخت ها و رفع نیازهای فرهنگ و هنر مساجد هستند.

    شیخی به ظرفیت مساجد اصفهان اشاره کرد و گفت: بهترین و زیباترین معماری ها را در مساجد اصفهان شاهد هستیم و مردم اصفهان نسبت به این مراکز دینی از گذشته تا به امروز توجه ویژه ای داشته اند./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11121

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس