×

رهبری فرمودند بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاه‌داری کنند اما متاسفانه هنوز هم بانک‌ها به این غلط کردن‌ها ادامه می‌دهند

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس، با بیان اینکه عملکرد کنونی بانک‌ها را در حوزه خدمت‌رسانی به مردم بسیار ضعیف و قابل نقد می‌دانیم افزود: علی رغم تذکرهای مکرر یا بانک‌ها به اندازه‌ای قدرت دارند که تمکین نمی‌کنند یا پشت آنها عده‌ای ایستاده‌اند و با اعمال نفوذ از بانک‌ها حمایت می‌کنند.

  • ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
  • ۰
  • رهبری فرمودند بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاه‌داری کنند اما متاسفانه هنوز هم بانک‌ها به این غلط کردن‌ها ادامه می‌دهند

    به گزارش صبح مجلس، سیدکریم حسینی در مورد انتقاداتی پیرامون بنگاه‌داری و ساخت و احتکار مسکن توسط بانک‌ها در شرایط اقتصادی کنونی، گفت: بنده در ابتدا به این جمله حکیمانه مقام معظم رهبری، اشاره می‌کنم که فرمودند بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاه‌داری کنند اما متاسفانه هنوز هم بانک‌ها به این غلط کردن‌ها ادامه می‌دهند بنابراین باید زودتر و قاطعانه به بنگاهداری بانکها خاتمه داد.

    نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون شاهد این هستیم در برخی استان‌ها که سپرده‌گذاری مردم بیشتر از سایر استان‌ها است و بانک‌ها گردش پولی بیشتری دارند به ویژه بانک‌هایی که خصوصی هستند، منفعت مردم را نادیده می‌گیرند کما اینکه در استان خوزستان کمترین خروجی را در خصوص ارائه وام‌های ازدواج، فرزندآوری و مسکن داریم و بجای اینکه از سپرده مردم در جهت ارائه خدمات به خودشان استفاده کنند، سپرده‌ها آنها را در پروژه‌هایی که در استان نیستند یا پروژه‌هایی که در اولویت کشور نیستند، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

    وی تصریح کرد: متاسفانه این ایراد در روند فعالیت بانک‌ها وجود دارد و مکرر هم تذکر داده می‌شود اما یا بانک‌ها به اندازه‌ای قدرت دارند که تمکین نمی‌کنند یا پشت آنها عده‌ای ایستاده‌اند و با اعمال نفوذ از بانک‌ها حمایت می‌کنند.

    حسینی خاطرنشان کرد: ما عملکرد کنونی بانک‌ها را در حوزه خدمت‌رسانی به مردم بسیار ضعیف و قابل نقد می‌دانیم چرا که الان به اندازه‌ای که مردم به بانک‌ها خدمت می‌کنند، آنها در ارائه تسهیلات به مردم خدمات مطلوبی ارائه نمی‌دهند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه بانک‌ها مردم را در پرداخت تسهیلات معطل می‌کنند و خدمات مطلوبی را به آنها ارائه نمی‌دهند بنابراین عملکرد بانک‌ها را در حوزه خدمات‌رسانی به مردم بسیار ضعیف می‌دانم.

    عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است نهادهای نظارتی و دولت باید به این حوزه نظارت جدی داشته باشند و از طریق برخورد با خاطیان مانع از تداوم بنگاه‌داری توسط بانک‌ها شوند./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10314

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس