×

رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفته و ابهامات آن رفع و اصلاح گردید.

  • ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
  • ۰
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در کمیسیون عمران

    به گزارش صبح مجلس، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یک شنبه یکم مرداد ماه) کمیسیون متبوعش گفت: این جلسه که با حضور غلامرضا ملابیگی عضو حقوق‌دان شورای نگهبان، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ایرادات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی مورد بررسی قرار گرفته و ابهامات آن رفع و اصلاح گردید.

    وی اظهار کرد: بخشی از ایرادات وارده به طرح مذکور به دلیل نوآوری‌ها و طرح مسائل جدید برای کنترل بازار اجاره بها بود که از جمله آنها می‌توان به ایجاد سکوهای اطلاعاتی و ضمانت‌های اجرایی برای ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان اشاره کرد.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی املاک مسکونی، اظهار کرد: به عنوان مثال شورای نگهبان واگذاری اختیار تعیین قیمت و تعرفه را به نهادهای دولتی بدون ذکر ضابطه و معیار که منجر به اختیار تام آن نهاد در تعیین قیمت و تعرفه و عدم امکان نظارت بر آن‌ها می‌شود، مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی تشخیص داده بود که با تعیین ضابطه توسط کمیسیون عمران مجلس این ایراد بر طرف شد. بخشی از ایرادات باقی مانده نیز در جلسه آتی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی و اصلاح برای تایید نهایی به صحن مجلس ارسال می‌شود.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7937

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس