×

دولت یک معاونت یا مشاور مخصوص برای نظارت و پیگیری برنامه هفتم بگذارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد:دولت و رئیس جمهور باید درباره برنامه آخر گزارش بدهند کدام دستگاه به وظیفه خود عمل کرده و کدام مانده و مشکلات و راه‌حل‌ آنها چیست و برنامه را در حال عملیاتی شدن نیز ارزیابی کنند.

  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
  • ۰
  • دولت یک معاونت یا مشاور مخصوص برای نظارت و پیگیری برنامه هفتم بگذارد

    به گزارش نمایندگان، سید رضا تقوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه هفتم ۵ ساله، اظهار داشت: طبق گزارشاتی که از روند برنامه ششم ارائه شده، متوجه شدیم که ۳۰ درصد آن بیشتر اجرا نشده و بخش عمده آن روی زمین مانده است.

    وی ادامه داد: طبعا مجلس به محتوای این برنامه رسیدگی می‌کند،  دولت هم با کارشناسی نیازهای کشور را جمع‌آوری کرده و بر مبنای آن برنامه را ارائه می‌کند،  پیشنهاد من این است برای اجرای مناسب این برنامه رئیسی و دولت یک معاونت یا مشاور مخصوص برای نظارت و پیگیری برنامه هفتم بگذارد، یعنی کار گروه یا فردی در ریاست جمهوری برای پیگیری مواد برنامه را مامور کند.

    این نماینده مجلس یازدهم افزود: کارشناسان در این زمینه مشکلات برنامه ششم را باید به کارشناسان برنامه هفتم منتقل کنند و بگویند در طول این مدت چه سرفصل‌هایی اجرا شد و اگر اجرا نشد موانع آن چه بود؛  بعد ازاینکه برنامه تصویب شد یک واحدی در ریاست جمهوری با حکم رئیس جمهور به وجود بیاید که کار برنامه را پیگیری کند و سال به سال گزارش دهد.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه “مجلس نظارت کلی دارد ولی عمل کننده دولت است، گفت: مجلس این نظارت را باید نسبت به همه دستگاه ها داشته باشد ولی مهم خود دولت و رئیس جمهور است که گزارش بدهد کدام دستگاه عمل کرده و کدام مانده و مشکلات  و راه‌حل‌ آنها چیست و برنامه را در حال عملیاتی شدن نیز ارزیابی هم کنند.  

    منبع: برنا

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=4652

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس