×

دولت نباید به صندوق بازنشستگی پول بدهد / چه لزومی دارد قانون برنامه هفتم توسعه نوشته شود

سازوکار و رویکرد صندوق های بازنشستگی باید اصلاح شود چون منابع لازم برای حمایت از سازوکار فعلی وجود ندارد. ما باید درست سازماندهی کنیم و اساسا دولت نباید به این صندوق ها پول بدهد چون صندوق طی مدت زمان مشخص از افراد پول گرفته و موظف است در قبال آن تعهداتی را انجام دهد که در صورت عدم انجام تعهدات، باید با آنها برخورد شود.

  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
  • ۰
  • دولت نباید به صندوق بازنشستگی پول بدهد / چه لزومی دارد قانون برنامه هفتم توسعه نوشته شود

    مسعود پزشکیان، نماینده تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس در خصوص مصوبه افزایش سن بازنشستگان و اعتراف برخی نمایندگان مبنی بر اینکه متوجه نشده و به اشتباه رای داده اند، گفت: صندوق‌های ما از جمله صندوق‌های بازنشستگی پول نداشته و خالی است. پول صندوق‌های بیمه خدمات درمانی و خدمات بیمه دولتی را، دولت پرداخت می‌کند که در هیچ بنگاه اقتصادی در هیچ جای دنیا به این شکل نیست. از طرف دیگر اگر دولت از این صندوق‌ها حمایت نکند حقوق بازنشستگان پرداخت نخواهد شد.

    وی در مورد این مصوبه افزود: انتظار از مجلس این است که قوانین جامع مصوب کند. به نظرم مصوبه افزایش سن بازنشستگان، مصوبه ای جامع نبوده و مشکل را حل نخواهد کرد.

    پزشکیان با تاکید بر اینکه دولت نباید به این صندوق‌ها پول بدهد، ادامه داد: سازوکار و رویکرد صندوق‌های بازنشستگی باید اصلاح شود چون منابع لازم برای حمایت از سازوکار فعلی وجود ندارد. ما باید درست سازماندهی کنیم و اساسا دولت نباید به این صندوق‌ها پول بدهد چون صندوق طی مدت زمان مشخص از افراد پول گرفته و موظف است در قبال آن تعهداتی را انجام دهد که در صورت عدم انجام تعهدات، باید با آنها برخورد شود.

    نماینده تبریز گفت: بنده بارها گفته‌ام نیازی به تصویب این همه قوانین در مجلس نیست. قانون برنامه ششم توسعه ۲۰ الی ۳۰ درصد اجرا شده است؛ با این وضعیت چه لزومی دارد قانون برنامه هفتم توسعه نوشته شود. ۷۰ درصد برنامه ششم توسعه باقی مانده است. اگر اهداف و ملاحظات جدیدی داشتیم، به همان برنامه قبلی اضافه کرده و تکمیل می‌کردیم بدین صورت ۵ ماه وقت مجلس در تصویب برنامه هفتم گرفته نمی‌شد. اگر بنا بر اجرای ۲۰ درصد برنامه است چرا باید نوشته شود. قانونی که نظارتی بر آن صورت نگرفته و اجرایی نشود چرا باید نوشته شود.

    این نماینده مجلس در پایان صحبت های خود با اشاره به توجه نمایندگان به نظرات کارشناسان، عنوان کرد: نمایندگان نباید در همه حوزه های اقتصادی، کشاورزی، صنعت و…خودشان را کارشناس بدانند که این امر نقطه شروع انحراف و اشتباه آنها خواهد بود. ما باید به نظر کارشناسان رای دهیم. بعنوان مثال در حوزه اقتصادی، کارشناسان و متخصصینی داریم که جمع بندی نظر آنها و تجربه‌های بین المللی میتوانیم به تصویب یک قانون مطلوب در حوزه اقتصاد برسیم./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12790

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس