×

دولت مخالفتی با تغییرات برنامه هفتم توسعه ندارد/ سازمان برنامه‌وبودجه تنها مخالف اصلی است

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ضمن رد برخی ادعاها مبنی بر مخالفت دولت در تغییرات ایجاد شده در برنامه هفتم توسعه، گفت: تنها مخالف این مسئله سازمان برنامه‌وبودجه است.

  • 27 شهریور 1402
  • 0
  • دولت مخالفتی با تغییرات برنامه هفتم توسعه ندارد/ سازمان برنامه‌وبودجه تنها مخالف اصلی است

    به گزارش صبح مجلس، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس پیرامون برخی ادعاها مبنی بر محکومیت مجلس توسط دولت به دلیل برهم‌خوردن برخی از بندهای لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: اگر منظور از دولت در این جا اعضای هیئت وزیران است، باید این نکته را خاطرنشان کرد که در جریان بررسی تمامی بندهای برنامه هفتم، همه وزرا در کمیسیون تلفیق حضور داشته و واکاوی موارد مهم این برنامه با نظر و پیشنهادات آنها همراه بوده است. تاکنون هم آنها هیچ‌گونه اعلام نگرانی و ناراحتی درباره تغییرات بندهای برنامه هفتم توسعه ابزار نداشته‌اند.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: تاکنون سخنگوی دولت، وزرا و حتی رئیس‌جمهور مخالفت و انتقادی درباره نظرات کمیسیون تلفیق نداشته‌اند، اما اگر در اینجا منظور از دولت، سازمان برنامه‌وبودجه است، باید آنها جواب این سؤال را بدهند.

    وی تصریح کرد: در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه در تمامی جلسات حضور داشتند و همه مفاد این برنامه با حضور آنها به رأی گذاشته شده و حتی در خصوص مواردی که کمیسیون پیرامون آنها اتفاق‌نظر داشته، به جهت تأمین نظر سازمان برنامه‌وبودجه تغییر پیدا کرده است.

    زنگنه همچنین درباره برخی تغییرات ایجاد شده در میزان اعداد و ارقام برنامه هفتم توسعه گفت: تاکنون موارد مستندی که قابل‌دفاع باشد از سوی سازمان برنامه و به کمیسیون تلفیق ارائه نشده است. البته نکاتی از طرف آنها در برخی از جلسات تخصصی مطرح شد، اما در اثبات آن موارد هم ناموفق بودند.

    پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند بیشتر بخوانید: پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

    سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: باتوجه‌به موارد مذکور، تاکنون مخالفتی از سوی اصل دولت مشاهده نشده و در این میان تنها سازمان برنامه‌وبودجه است که معتقد به برهم‌خوردن لایحه برنامه هفتم توسعه است.

    وی در پایان تأکید کرد: بخشی از این ادعاهای سازمان برنامه‌وبودجه طبیعی است، زیرا این سازمان به‌عنوان متولی نگارش برنامه هفتم توسعه به دنبال آن است که تغییراتی در این برنامه ایجاد نشود و از آن دفاع کند، اما بااین‌حال موارد و ارقامی مطرح شده درباره تغییرات برنامه هفتم توسعه را تکذیب می‌کنم./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9773

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس