×

دولت لایحه‌ای برای خانه‌دار شدن کارگران به مجلس ارائه کند

رئیس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی،گفت: از دولت درخواست داریم در مسئله مسکن کارگران دخالت نادرست نداشته باشد و همچنین موضوعات مربوط به کارگران به ویژه مسکن توسط گروهی متشکل از نماینده‌ای از کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار به جد پیگیری شود.

  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
  • ۰
  • دولت لایحه‌ای برای خانه‌دار شدن کارگران به مجلس ارائه کند

    به گزارش صبح مجلس، علی بابایی کارنامی در مورد تهیه مسکن کارگران، گفت: تامین مسکن کارگران از وظایف اصلی دولت و کارفرمایان است. مطابق ماده ۳۱ قانون اساسی “داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند”؛ که بر اساس این اصل، دولت‌ها موظف به تأمین آن شده‌اند.

    تامین مسکن حمایتی و ارزان قیمت از وظایف دولت است

    نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تامین مسکن حمایتی و ارزان قیمت از وظایف دولت است، افزود: مسکن یکی از شاخص‌های رفاهی محسوب می‌شود که دولت می‌تواند از طریق تعاونی مسکن اقدام به تهیه آن کند.

    رئیس فراکسیون کارگری در مجلس، گفت: از تمام متولیان حوزه کارگری درخواست دارم به جای ورود به مباحث حاشیه‌ای سه مولفه اساسی مسکن، معیشت و دستمزد کارگران را در دستور کار قرار دهند تا انگیزه شغلی از آنها ساقط نشود و جلسه‌ای با نمایندگان در شورای عالی کار برگزار کنند و این شورا به صورت ویژه و هر چه سریع‌تر مسکن کارگران را پیگیری کند.

    دولت در مسئله مسکن کارگران دخالت نادرست نداشته باشد

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: از دولت درخواست داریم در مسئله مسکن کارگران دخالت نادرست نداشته باشد و آنچه قانون مشخص کرده به مرحله اجرا دربیاورد و همچنین موضوعات مربوط به کارگران به ویژه مسکن توسط گروهی متشکل از نماینده‌ای از کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار به جد پیگیری شود.

    وزرای مربوطه در حوزه مسکن کارگری مورد سئوال قرار بگیرند

    رئیس فراکسیون کارگری در مجلس، یادآور شد: اگر دولت فهم درستی از مباحث کارگری نداشته باشد وزرای مربوطه از طریق استیضاح، تذکر به واسطه وکلای مردم در بهارستان مورد سئوال قرار می‌گیرند، در این بین مسئولان و متولیان از اختیارات خود به نفع جامعه کارگری بهره بگیرند. باید مباحث کارگری از طریق قانون بررسی شود و قانون هم تکالیف را مشخص کرده است.

    بابایی در پایان خاطر نشان کرد: مسکن کارگری به دلیل بار مالی که دارد باید از طرف دولت برای آن لایحه ارائه شود، مجلس نمی‌تواند مسئله‌ای که بار مالی دارد را به عنوان طرح، تصویب کند بر همین اساس این موضوع نیازمند لایحه دولت و همکاری مجلس است./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13470

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس