×

دولت در لایحه برنامه هفتم از لحاظ پیوست عدالت برای حمایت از کارگران غفلت کرده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه در لحاظ پیوست عدالت برای حمایت از کارگران غفلت کرده است تاکید کرد که نمایندگان باید در اعمال اصلاحات لازم در این زمینه، منافع هم کارگران و هم کارفرمایان را توامان در نظر بگیرند.

  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
  • ۰
  • دولت در لایحه برنامه هفتم از لحاظ پیوست عدالت برای حمایت از کارگران غفلت کرده است

    به گزارش صبح مجلس، کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر وجود بندهای ضدکارگری در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: در لایحه برنامه توسعه هفتم که به مجلس ارائه شده است نسبت به موضوعاتی همچون لحاظ بندها و احکامی برای رفع مشکل ایثارگران، کارمندان و کارگران که انتظار می‌رفت بیشتر مورد توجه قرار گیرند، غفلت شده است کما اینکه افزایش سن بازنشستگی، لحاظ میانگین ۵ سال آخر برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان یا عدم حمایت از کارگران از مصادیق آن است.

    وی ادامه داد: طبیعی است که این موارد باید هم در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه و هم کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده و در قالب ارائه پیشنهاداتی اصلاح شوند.  

    نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته کمیسیون اجتماعی پیشنهاداتی در خصوص سن بازنشستگی، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و حق بیمه کارگران که در لایحه دولت تکلیف بیشتری را برعهده این قشر گذاشته است، ارائه داده و برخی از موارد را حذف کرده است که باید بعد از کمیسیون تلفیق در صحن علنی نیز بررسی شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما قطعا تلاش خواهیم کرد که با استفاده از فرصت بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی با اصلاحات این موارد به حمایت حداکثری از جامعه کارگران بپردازیم.

    سرمدی افزود: ما معتقدیم سمت و سوی برنامه هفتم توسعه بیشتر اقتصادی با پیوست عدالت است که می‌تواند در حمایت از کارگران نیز مورد توجه باشد ضمن اینکه باید دقت شود حمایت از کارفرمایان نیز مغفول واقع نشود به این دلیل که کارگران و کارفرمایان دو پایه اصلی رشد تولید و مهار تورم هستند بنابراین حمایت از آنها امری ضروری است و اگر کارفرما و تولیدکننده‌ای سرمایه‌گذاری نکند قطعا زمینه اشتغال برای کارگران نیز فراهم نخواهد شد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه در لحاظ پیوست عدالت برای حمایت از جامعه کارگران غفلت کرده است بنابراین باید صبح مجلس در کمیسیون تلفیق و صحن علنی اصلاحات لازم را در این زمینه اعمال کنند.

    منبع: خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6892

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس