×

دست‌کاری کارنامه داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ صحت ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب هرگونه دست‌کاری در کارنامه برخی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲، از ادامه برگزاری این آزمون انتقاد کرد و گفت: این معضل باید به‌صورت ریشه‌ای در نظام آموزشی کشور حل شود.

  • ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
  • ۰
  • دست‌کاری کارنامه داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ صحت ندارد

    به گزارش صبح مجلس، اخیراً گزارشی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور منتشر شده که طی آن خانوادهٔ برخی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ مدعی آن هستند که کارنامه فرزندانشان دست‌کاری شده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد حسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس پیرامون این موضوع اظهار کرد: جلسات متعددی دراین‌خصوص با حضور رئیس سازمان سنجش و همچنین مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اما چنین موضوعی تأیید نشد؛ در حال حاضر ادعاهایی که پیرامون دست‌کاری کارنامه داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ مطرح شده، صحت ندارد.

    این عضو کمیسیون آموزش‌وپرورش همچنین درباره برنامه‌های این کمیسیون برای حذف کنکور از نظام آموزشی کشور هم گفت: کمیسیون آموزش مجلس برای تحقق این امر طرحی را مطرح کرد که در آن مصوبه شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی پیرامون آزمون کنکور قدری تعدیل می‌شد؛ به‌عنوان‌مثال در این طرح دیده شده بود که تأثیر معدل در پذیرش کنکور جنبه‌ای مثبت داشته باشد.

    وی توضیح داد: یکی از مباحث مهم آن طرح مبتنی بر این بود که از قبل دراین‌رابطه اطلاع‌رسانی کاملی به دانش‌آموزان داده شود تا آنها بتوانند نسبت به ارتقای معدل خود در مقاطع تحصیلی تلاش جدی را داشته باشند.

    فلاحی همچنین تصریح کرد: طرح اصلاح تبصره ۵ ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ابتدا در صحن مجلس بررسی و تصویب شد، اما در نهایت این طرح توسط شورای نگهبان رد شد و به همین خاطر بعید می‌دانم که مجلس و کمیسیون آموزش بخواهند همچنان به مصوبه قبلی خود استناد کند.

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: باتوجه‌به رد مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان، مصوبه شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی درباره برگزاری آزمون کنکور همچنان ادامه داشته و این آزمون به‌مانند سال‌های قبل ادامه خواهد داشت.

    وی در پایان تأکید کرد: برای حل معضل کنکور باید فکر اساسی شود تا بتوان این مسئله بسیار مهم در نظام آموزشی کشور را از ریشه و به طور کامل حل کرد.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10521

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس