×

در حال حاضر تنها اقشاری که به صورت خالص مالیات خود را پرداخت می کنند، کارمندان دولت هستند

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی معتقد است فرار مالیاتی نه تنها در فعالیت های اقتصادی کلان که در برخی از فعالیت های اقتصادی خُرد هم وجود دارد و باید مانع از آن شد.

  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
  • ۰
  • در حال حاضر تنها اقشاری که به صورت خالص مالیات خود را پرداخت می کنند، کارمندان دولت هستند

    به گزارش صبح مجلس، کمال علیپور خنکداری با اشاره به راهکارهای جلوگیری از فرار مالیاتی و بهره‌گیری از سامانه‌ها در مالیات ستانی،گفت: ما باید بپذیریم که کشور را باید در قالب مالیات های مستقیم و  غیر مستقیم اداره کرد.

    نماینده مردم «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مالیات ستانی در همه کشورهای دنیا صورت می پذیرد، ادامه داد: به دلیل اینکه منابع کشور برای آبادانی کشور مورد استفاده قرار می گیرد  باید مالیات ها پرداخت شود البته برخی از کشورها خیلی منابع ندارند و اما با درآمدهای مالیاتی، کشور خود را اداره می کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فرار مالیاتی در کشور ما به صورت متعدد وجود دارد، تاکید کرد:این فرار مالیاتی نه تنها در فعالیت های اقتصادی کلان که در فعالیت های اقتصادی خرد هم وجود دارد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها اقشاری که به صورت خالص مالیات خود را پرداخت می کنند، کارمندان دولت هستند،گفت: مسیر فعلی اخذ مالیات از کارکنان دولت باید برای همه اصناف و فعالیت‌های اقتصادی لحاظ و سامانه های لازم جهت اخذ مالیات در نظر گرفته شود.

    علیپور خنکداری با بیان اینکه دور زدن و فرار مالیاتی در برخی از اصناف با درآمد بالا زیاد شده است، تاکید کرد:  به عنوان مثال وقتی به محل خریدی مراجعه می کنیم با ما می گویند که بروید و پول نقد بیاورید و یا منابع را به حساب دیگری واریز کنید. اینها همگی دور زدن مالیات است و به راحتی می شود جلوی آنها را گرفت.

    وی با بیان اینکه افراد خوبی در اصناف کشور فعال هستند ،بیان کرد: با این حال یکسری از افراد تخطی می کنند که باید در چارچوب قوانین عمل کنند چراکه اگر قرار است کشور ساخته شود همه افراد هستند که باید کمک رسان کشور باشند.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر نگرانی در زمینه تامین زیرساخت های برخی از مناطق باید از طریق منابع مالیاتی تامین شود چراکه اگر این منابع تامین نشود، همه این اقدامات زیرساختی روی زمین می ماند و به واقع دولت هم از جای دیگری نمی تواند این منابع را تامین کند.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه تعزیرات و دستگاه های دولتی باید به این بخش ورود پیدا کنند، تصریح کرد: دولت باید مسیر اخذ مالیات را شفاف کرده و سامانه ها را در این بخش بیشتر کند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12523

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس