×

خطر فیلترشکن از نرم‌افزارهای فیلترشده برای دانش‌آموز بیشتر است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه نرم افزارهای داخلی باید به گونه‌ای ارتقاء یابد تا توانایی پاسخگویی به نیازهای آموزشی را داشته باشد، گفت: نصب فیلترشکن اجازه ورود و دسترسی صفحاتی را می دهد که برای دانش آموزان بسیار مضر و مخرب است.

  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
  • ۰
  • خطر فیلترشکن از نرم‌افزارهای فیلترشده برای دانش‌آموز بیشتر است

    به گزارش صبح مجلس، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به نامه خود به وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات درخصوص مضرات استفاده دانش آموزان از فیلترشکن‌ها، عنوان کرد: فضای سالم آموزش و پرورش از مهمترین نکات برای تربیت دانش آموزان کشور بوده، در شرایطی که آموزش مجازی بخش قابل توجهی از آموزش و پرورش را شامل می‌شود، برای سلامت و پاکی این فضا نیز باید سخت مراقبت کرد.

    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه شواهد حاکی از آن است که دقت و پالایش برای حفظ امنیت این فضا صورت نمی پذیرد و فیلتر کردن برخی نرم افزارها باعث شده که دانش آموزان فیلتر شکن نصب کنند.

    خطر فیلتر شکن از نرم افزارهای فیلتر شده برای دانش آموز بیشتر است

    وی تصریح کرد: نصب فیلتر شکن اجازه ورود و دسترسی به صفحاتی را می‌دهد که برای دانش آموزان بسیار مضر و مخرب است، متاسفانه تعداد دانش آموزانی که از این فیلتر شکن‌ها استفاده می کنند، رو به ازدیاد است که اعلام خطری جدی برای سلامت ذهن و روان آینده سازان کشور است. خطر این فیلترشکن‌ها از خود نرم افزارهای غیر مجاز که فیلتر می شوند کمتر نیست.

    نرم افزارهای داخلی به نحوی ارتقا یابند که پاسخگوی نیاز دانش آموز باشد

    رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات خواست با توجه به غیر حضوری شدن اجباری کلاسهای درس، مخصوصا در نیمه دوم سال به دلایلی مانند آلودگی هوا دستور دهند تا نرم افزارهای داخلی به گونه ای ارتقاء یابند که توانایی پاسخگویی به نیازهای آموزشی را فراهم کنند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12301

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس