×

خبر تدریس والدین دانش‌آموزان در مدارس درست است/ اولیا به‌صورت خودجوش خواهان حضور در مدارس بودند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید خبر تدریس اولیای دانش‌آموزان در مدارس، درباره جزئیات آن توضیح داد: این اولیا به‌صورت خودجوش آمده‌اند و به دنبال حقوق و دستمزد نیستند، بلکه هدف آنها از انجام این کار رفع مشکلات مدرسه و آغاز آموزش فرزندان خود است.

  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
  • ۰
  • خبر تدریس والدین دانش‌آموزان در مدارس درست است/ اولیا به‌صورت خودجوش خواهان حضور در مدارس بودند

    به گزارش صبح مجلس، اخیراً در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور گزارشی منتشر شده است مبنی بر این که در غیاب معلمان، اولیای دانش‌آموزان به تدریس فرزندان خود در مدارس آنها می‌پردازند. در این گزارش آمده است که مدیران برخی از مدارس به دلیل نبود آموزگار، دست‌به‌دامن والدین دانش‌آموزان خود شده‌اند.

    «احمد حسین فلاحی» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس به موضوع تدریس اولیای دانش‌آموزان در مدارس آنها واکنش نشان داده و درباره جزئیات آن اظهار کرد: تاکنون گزارش رسمی پیرامون این مسئله به کمیسیون آموزش مجلس ارسال نشده است، اما به‌هرحال به‌واسطه نظارت‌های میدانی از وضعیت مدارس، نسبت به این موضوع هم بی‌خبر نیستیم.

    سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس توضیح داد: در حال حاضر به دلیل نبود معلم در برخی از مدارس، اولیای بعضی از دانش‌آموزان به‌صورت داوطلبانه درخواستی را اعلام کرده‌اند مبنی بر این که تا زمان تعیین تکلیف وضعیت کلاس درس فرزندانشان، در چهارچوب مقررات مدرسه به‌عنوان آموزگار در کلاس‌ها به تدریس مشغول شوند.

    وی تأکید کرد: بخش اعظمی از افرادی که برای این کار داوطلب شده‌اند عمدتاً از میان اشخاصی بوده‌اند که تجربه فعالیت فرهنگی و آموزشی در سوابق کاری خود دارند.

    فلاحی خاطرنشان کرد: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که طی چند روز گذشته ۱۵ هزار معلم به مدارس کشور تزریق شده و به‌واسطه همین امر تعداد کلاس‌های خالی در مدارس به حداقل رسیده است و در حال حاضر مدارس استان تهران که پیش‌ازاین بیشترین کمبود معلم را داشت، اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد.

    سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا این افراد در مقابل تدریس در مدارس حقوق و مزایای را هم دریافت می‌کنند یا خیر، گفت: خیر؛ این اولیا به‌صورت خودجوش آمده‌اند و به دنبال حقوق و دستمزد نیستند، بلکه هدف آنها از انجام این کار رفع مشکلات مدرسه و آغاز آموزش فرزندان خود است.

    وی همچنین متذکر شد: در حال حاضر شرط خاصی برای حضور این اولیا برای تدریس دانش‌آموزان مطرح نشده، اما به‌هرحال ضروری است که آنها از توانمندی لازم برای آموزش دانش‌آموزان برخوردار شوند. در این میان امکان دارد که برخی از آنها بازنشسته آموزش‌وپرورش و یا اینکه بعضاً استاد دانشگاه باشند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11412

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس