×

حوزه دانش بنیان و آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه هفتم مغفول مانده است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی احکام برنامه هفتم توسعه با حضور مسئولان ذیربط، گفت: حوزه دانش بنیان و آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه هفتم مغفول مانده است.

  • ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
  • ۰
  • حوزه دانش بنیان و آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه هفتم مغفول مانده است

    به گزارش مجلس فوری،  احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست چهار ساعته امروز (دوشنبه، ۵ تیر ماه) این کمیسیون عنوان کرد: در بخش نخست نشست امروز میزبان وزیر علوم و معاونان وی برای بررسی احکام مربوط به حوزه آموزش عالی در برنامه هفتم توسعه بودیم که کمیسیون در قالب پیشنهاداتی برای ارائه به کمیسیون تلفیق برنامه مصوب کرد.

    وی افزود: از جمله مصوبات کمیسیون ارتقاء رتبه علمی کشور در جهان و منطقه و افزایش تعداد دانشجویان خارجی در کشور طی ۵ سال و همچنین استثنا کردن قراردادهای پژوهشی دانشگاه‌ها از مالیات بود.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین با حذف ماده (۹۶) لایحه برنامه هفتم که درباره اخذ شهریه از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی بود، کمیسیون تصمیم مهمی در خصوص رعایت اصل ۳۰ قانون اساسی اتخاذ کرد که این پیشنهاد نیز به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد.

    فلاحی افزود: در بخش دوم جلسه امروز میزبان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بودیم که در این زمینه نیز با توجه به اینکه احکام قابل توجهی در لایحه برنامه هفتم نیامده است کمیسیون پیشنهاداتی را جهت تقویت حوزه دانش‌بنیان مصوب کرد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای و معاونان وی، دیگر مهمانان کمیسیون آموزش بودند که در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای نیز حکم قابل توجهی در برنامه هفتم وجود ندارد که پیشنهاداتی برای تقویت این حوزه نیز در کمیسیون مصوب شد. حضور رئیس و معاونان مرکز تحقیقات کشاورزی نیز دیگر دستور کار کمیسیون بود که در این رابطه پیشنهادات اصلاحی به ویژه برای راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات کشاورزی کشور داده شد.  

    سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: آخرین دستور کمیسیون نیز حضور رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی بود که مقرر شد در برنامه هفتم از ظرفیت این نهاد علمی به ویژه در حوزه ساخت و تولید قطارهای برقی و سایر حوزه‌های دانش بنیان استفاده شود.

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6271

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس