×

حوادثی مشابه پلاسکو در کمین است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تکلیف مجلس به وزارت و کشور برای شناسایی و ایمن سازی ساختمان‌ها پر خطر و ناایمن در برنامه هفتم گفت: در مجلس با جدیت پای اجرای این بند برنامه هفتم ایستاده ایم و به صورت مداوم از وزارت خانه های راه و کشور پیگیری خواهیم کرد.

  • 30 دی 1402
  • 0
  • حوادثی مشابه پلاسکو در کمین است

    به گزارش صبح مجلس، عبدالجلال ایری با اشاره به سالگرد حادثه ریزش ساختمان ۵۴ ساله پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان گفت: پس از وقوع حادثه پلاسکو در ۳۰ دی سال ۱۳۹۵، موضوع ایمن سازی ساختمان‌ها کلانشهر‌ها پرتردد و ناایمن مطرح شد که باید به صورت دقیق بررسی کنیم که تا این مدت چه تعداد از ساختمان‌هایمان را ایمن سازی کردیم.

    نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس با اشاره به وجود قریب به ۱۰۰ ساختمان ناایمن و بیش از چند هزار ساختمان پر خطر در پایتخت عنوان کرد: متاسفانه تهران علاوه بر مشکلاتی مانند آلودگی هوا و ترافیک و … با چالشی به نام ساختمان‌های ناایمن مواجه است البته که در سالهای اخیر اقدامات خوبی برای این مهم صورت گرفته اما کماکان شاهد ساختمان های ناایمن و متاسفانه پر تردد در سطح شهر هستیم.

    این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از ساختمان ها نا ایمن اعم از سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس مالکان دولتی دارند که با اهتمام مسئولان دولتی و شهرداری باید نسبت به ایمن سازی ساختمان‌های پر خطر سطح شهر اقدام شود. از طرفی مقررات سختگیرانه طی سالهای اخیر موجب شده ساختمان نا ایمنی ساخته نشود اما کماکان جان مردم هنگام تردد در ساختمان‌های پر خطر، نا ایمن و قدیمی در خطر بوده و احتمال وجود حوادثی مشابه پلاسکو وجود دارد.

    پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند بیشتر بخوانید: پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

    وی اضافه کرد: برای اینکه، برنامه‌های ایمن سازی ساختمان ها در سطح کشور با پشتوانه قانونی همراه باشد؛ در برنامه هفتم توسعه برای متولیان تکلیف با زمان بندی مشخص تعیین کردیم؛ طبق مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه وزارت راه و شهرسازی موظف شده با همکاری وزارت کشور و شهرداری ها نسبت به شناسایی کلیه ساختمان های ناایمن بحرانی و پرخطر دستگاههای اجرائی در کلان شهرها و مراکز استانها اقدام کند.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای دقیق مصوبه برنامه هفتم توسعه تمام واحدهای نا ایمن شناسایی و سپس رفع خطر شود. ما در مجلس با جدیت پای اجرای این بند قانونی ایستاده ایم و به صورت مداوم از وزارت خانه های راه و کشور پیگیری خواهیم کرد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13533

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس