×

حقوق قضات و اعضای هیئت علمی سقف ندارد!

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با بیان اینکه حقوق قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها سقف ندارد، گفت: دولت اقدامات خوبی را برای افزایش حقوق کارکنان دولت در نظر گرفته است اما حقوق بازنشستگان آن طور که باید و شاید افزایش نیافته است.

  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
  • ۰
  • حقوق قضات و اعضای هیئت علمی سقف ندارد!

    عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مجلس فوری، با تاکید بر متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت سیزدهم کارهای خوبی را برای افزایش حقوق کارکنان انجام داده است، اما حقوق بازنشستگان آنطور که باید و شاید افزایش نیافته است.

    وی افزود: ما در مجلس دهم دولت را مکلف کردیم تا حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق کارکنان باشد که این مسئله با پیگیری های فراوان در سال ۹۹ اجرایی شد.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم اظهار داشت: در آن زمان تورم پایین تر و شرایط اقتصادی مساعد تر بود اما امروز تورم بالاتر و شرایط اقتصادی سخت تر است و باید حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

    عزیزی خاطرنشان کرد: به بیان بهتر باید برای افزایش حقوق بازنشستگان، قانونی مستقل به تصویب برسانیم تا یک کانون دائمی برای این منظور داشته باشیم، اینکه در قوانینی همچون قانون برنامه این موضوع لحاظ شود و پس از به پایان رسیدن دوره اجرای آن، این افزایش حقوق برای بازنشستگان نیز متوقف شود، درست نیست.

    وی افزود: با توجه به اقداماتی که برای افزایش حقوق کارکنان شده است، قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها با محدودیت و سقفی در دریافت حقوق شان مواجه نیستند و حقوق این دو گروه سقف ندارد.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم اظهار داشت: در سخنرانی که روز جمعه در جمع بازنشستگان و خانواده های ایثارگران هوانیروز ارتش داشتم به موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان پرداختم، در حاشیه این جلسه فرج الله براتپور طراح عملیات اچ ۳ که جزئیات این عملیات به عنوان یک درس در دانشگاه های نظامی تدریس میشود به من گفت که من با این جایگاه یک سوم شاگردانم که مشغول به کار هستند حقوق دریافت می کنم!
    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=5524

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس