×

حضور نماینده پارلمان ایران در سی‌امین کنفرانس بین‌المللی توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد (ICPD)

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، به عنوان رییس نشست تخصصی «پایداری اقتصادی پیری جمعیت» در سی‌امین نشست کنفرانس بین‌المللی توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد (ICPD)حضور پیدا کرد.

  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
  • ۰
  • حضور نماینده پارلمان ایران در سی‌امین کنفرانس بین‌المللی توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد (ICPD)

    به گزارش صبح مجلس، عبدالناصر درخشان با اعلام خبر برگزاری سی‌امین نشست کنفرانس بین‌المللی توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد ICPD))  در تشریح جزییات آن، گفت: کارگروه آموزشی صبح مجلس پارلمان‌های کشورهای آسیایی پیرامون روند رشد جمعیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه در چارچوب بررسی فرآیند برگزاری سی‌امین نشست کنفرانس بین‌المللی توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد ICPD)) در بانکوک تشکیل شد.  

    نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: این کارگروه توسط انجمن جمعیت و توسعه آسیا(APDA ( با همکاری دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد در حوزه جمعیت (UNFPA) برگزار شد.

    وی با اشاره به محورهای این نشست، تصریح کرد: روندهای جمعیت در حال ظهور و بررسی مسائل نوظهور در این خصوص و اهمیت پرداختن به خط و مشی جدید توسعه و جمعیت از محورهای برگزاری این کنفرانس است، همچنین ارتباط بین جوامع سالمند و بهره‌وری اقتصادی، پیامدهای اقتصادی جوامع سالمند و کودکان برای کشورها و فرصت‌ها و چالش‌های پیری جمعیت از دیگر محورهای این کنفرانس است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم که در این کنفرانس ریاست نشست تخصصی «پایداری اقتصادی پیری جمعیت» را برعهده دارد، یادآور شد: این کارگروه یک روزه در ۴ نشست تخصصی پیری جمعیت و کاهش باروری و جمعیت، بررسی خط و مشی جدید کنفرانس مذکور، پایداری اقتصادی پیری جمعیت و نقش پارلمان‌ها در بررسی جمعیت در حوزه ICPD)) برگزار شد.

    عضو مجمع صبح مجلس استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته قبل از این سفر در تهران نیز نشستی توجیهی در قالب وبینار با دفتر سازمان ملل متحد در حوزه جمعیت و توسعه به منظور آشنایی با سازوکارهای برگزاری این کنفرانس برگزار کرده بودیم.

    منبع: خانه ملت

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6988

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس