×

حاکمان افغانستان بدانند در موضوع حقابه هیرمند هرگونه درگیری یعنی بازی در میدان آمریکایی‌ها

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید موضوع حقابه هیرمند را به نوعی دنبال کنیم که حق جمهوری اسلامی ایران، از هیرمند گرفته شود تا درنتیجه آن، حق مردم محروم سیستان و بلوچستان پایمال نشود.

  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
  • ۰
  • حاکمان افغانستان بدانند در موضوع حقابه هیرمند هرگونه درگیری یعنی بازی در میدان آمریکایی‌ها

    حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مجلس فوری، درخصوص عدم ورود حقابه هیرمند به خاک ایران، گفت: حقابه هیرمند، حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است و افرادی که در افغانستان حاکم هستند باید این موضوع را بدانند که ما تدابیری را اتخاذ خواهیم کرد که این حق را بگیریم.

    وی بیان کرد: حاکمان افغانستان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که درحال حاضر، بالغ بر ۵ میلیون اتباع افغانی در کشور ایران هستند که آنها در کشور ما زندگی می کنند و افغانستان باید حداقل آب مورد نیاز اتباع افغانی که در ایران هستند را تامین کند.

    نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، در ادامه بیان کرد: ما باید این موضوع را به نوعی دنبال کنیم که حتما حقابه ایران از هیرمند را بگیریم تا حق مردم محروم سیستان و بلوچستان پایمال نشود.

    حاجی دلیگانی در انتها بیان کرد: همچنین ما باید مراقب باشیم که در دام برنامه های طراحی شده آمریکایی ها قرار نگیریم و حاکمان افغانستان که شعارشان بر ضدآمریکایی ها است، باید این مسئله را بدانند که هرگونه درگیری که آنها آغاز کنند نشان دهنده آن است که آنها در میدان آمریکایی ها بازی کرده اند.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=4787

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس