×

جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از حمایت از فلسطینی‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح ابعاد جلسه امروز این کمیته، عملیات «طوفان الاقصی» را به‌عنوان پاسخ کوبنده جبهه مقاومت به اقدامات هتاکانه چند ماه اخیر رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

  • 16 مهر 1402
  • 0
  • جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از حمایت از فلسطینی‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد

    به گزارش صبح مجلس، «عباس گلرو» رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس درباره جلسه امروز این کمیته پیرامون تحولات فلسطین و اقدامات گروه‌های مقاومت اظهار کرد: باتوجه‌به وقایع اخیر این کشور و وقوع عملیات بسیار مهم «طوفان الاقصی»،کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس، جلسه‌ای را با حضور اعضای این کمیسیون و همچنین نمایندگان برخی از دستگاه‌های امنیتی و گروه‌های مقاومت برگزار کرد که در آن، آخرین تحولات این عملیات مورد بررسی قرار گرفت.

    رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: خلاصه این جلسه در ۲ الی ۳ محور قابل تشریح است؛ نخستین محور این جلسه به علت وقوع این جنگ بازمی‌گردد. بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که عملیات طوفان الاقصی جبهه مقاومت را باید اقدامی تاکتیکی در پاسخ به اعمال جنایت‌کارانه و هتکانه‌ای مثل هتک حرمت نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی و ممانعت از ورود مسلمانان به آن و همچنین حملات متعدد شهرک نشینان به محله‌های فلسطینی دانست که در طول چند ماه اخیر از سوی آنها سر زده بود.

    وی تأکید کرد: در محور دوم، عملیات طوفان الاقصی را باید به‌عنوان یک گام استراتژیک و درعین‌حال روبه‌جلو برای آزادسازی مناطق اشغالی سرزمین فلسطین توسط نیرو‌های جبهه مقاومت در نظر گرفت. این عملیات در نوع خود یک اقدام جنگی بی‌نظیر و ترکیبی بود که در آن از روش‌های مدرن جنگ‌های موشکی، پهپادی، زمینی استفاده شده بود.

    گلرو خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی به‌مانند جنگ ۳۳ روزه تبدیل به نقطه عطفی در تاریخ مبارزه گروه‌های جبهه مقاومت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی شد.

    پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند بیشتر بخوانید: پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

    این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درباره برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای برخی از رسانه‌های غربی بر علیه ایران هم گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین از سال‌ها قبل مطرح و همواره توسط همه مقامات عالی‌رتبه کشور در تمامی تریبون‌های رسمی بیان و بعضاً تکرار شده است.

    وی تصریح کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یاری‌رسانی به آنها در مقاومت در برابر اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی مهم‌ترین مسئله‌ای است که در طول چند دهه گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است. اگر جمهوری اسلامی ایران بنا داشت که از این امر عقب بنشیند، این کار را همان چند سال قبل انجام می‌داد تا مشمول تحریم‌های ظالمانه نشود؛ بنابراین هیچ‌گونه عقب‌نشینی در خصوص حمایت از فلسطین وجود ندارد./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10727

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس