×

جمعیت ۱۵۰ میلیون‌نفری، یک هدف‌گذاری قابل‌تحقق است به‌شرط اینکه همه دستگاه‌ها پای‌کار بیایند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: معتقدیم در کنار موضوع اقتصادی، مقوله فرهنگ مهم است. اصلاح نگرش و باورها و تبیین دقیق برنامه‌های فرهنگی برای ایجاد امید آفرینی در جامعه جز برنامه‌های ضروری دستگاه‌های فرهنگی کشور از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان صداوسیما است.

  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
  • ۰
  • جمعیت ۱۵۰ میلیون‌نفری، یک هدف‌گذاری قابل‌تحقق است به‌شرط اینکه همه دستگاه‌ها پای‌کار بیایند

    به گزارش صبح مجلس، احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس، در خصوص جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و هدف‌گذاری مقام معظم رهبری برای رسیدن به جمعیت ۱۵۰ میلیون‌نفری، گفت: مقام معظم رهبری راهبردها و سیاست‌های کلان برای مسیر تعالی و پیشرفت جامعه را تبیین می‌کنند و یکی از موضوعات مهمی که رهبری در این سال‌ها تأکید داشتند جوانی جمعیت است. کشور ما منابع غنی و وسعت سرزمینی موردنیاز برای اداره کشور ۱۵۰ میلیون‌نفری را داراست اما برای رسیدن به این میزان جمعیت، انسجام و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون جوانی جمعیت ضروری است. به عبارتی همراه با اصلاح اندیشه و سبک زندگی ایرانی‌اسلامی، باید به رفع نیازمندی‌های اقتصادی، اشتغال پایدار، مسکن ارزان و حداقل‌های اقتصادی توجه شود.

    وی ادامه داد: معتقدیم در کنار موضوع اقتصادی، مقوله فرهنگ مهم است. اصلاح نگرش و باورها و تبیین دقیق برنامه‌های فرهنگی برای ایجاد امید آفرینی در جامعه جز برنامه‌های ضروری دستگاه‌های فرهنگی کشور از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان صداوسیما است.

    راستینه با تأکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تصریح کرد: جمعیت ۱۵۰ میلیون‌نفری، یک هدف‌گذاری قابل‌تحقق است به‌شرط اینکه همه دستگاه‌ها پای‌کار بیایند. از شواهد موجود این عدد در سال‌های آتی دست‌یافتنی نیست. باید احکام قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کامل و به‌موقع اجرایی شود. دو سال از این قانون گذشته اما متأسفانه هنوز بحث مسکن و زمین‌های تشویقی خانواده‌های پرجمعیت، به‌صورت جدی اجرایی نشده است.

    وی افزود: معتقدم اگر مشوقات در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اصلاح نظام آموزشی و فرهنگی تجمیع بشود، این سیاست‌گذاری که مقام معظم رهبری فرمودند دست‌یافتنی خواهد بود.

    سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد فرمایش رهبری مبنی بر اینکه در بحث جوانی جمعیت اشتباه کردیم، عنوان کرد: این فرمایش رهبری ازاین‌جهت بود که اهمیت موضوع را برای مسئولین مشخص کنند. واقعیت این است رهبری همواره حامی خانواده و رشد جمعیت بوده‌اند و وظیفه دستگاه‌های اجرایی است که در اجرای قانون اراده داشته باشند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12217

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس