×

تیم اقتصادی دولت باید قوی تر عمل کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر اقتصاد و امور دارایی باید به طور جدی تری به معضلات و مشکلات بانکها بپردازد، تاکید کرد: رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت باید در رفع مشکلات مردم در زمینه ارائه تسهیلات خرد جدی تر پای کار بیایند چراکه این مسئله یکی از درخواست های مهم مردم است.

  • 1 آبان 1402
  • 0
  • تیم اقتصادی دولت باید قوی تر عمل کند

    به گزارش صبح مجلس، غلامحسین کرمی با اشاره به کارشکنی برخی از بانکها در ارائه تسهیلات خُرد به مردم،گفت: بنده قصد دارم از دو دیگاه به این نقیصه بپردازم؛ نخست اینکه ما نباید تکالیف خرد زیادی را برای بانکها تعریف کنیم که از حالت نامتعارف خود خارج شود.

    وی با اشاره به تکالیف تسهیلاتی اعم از ارائه وام ازدواج، فرزندآوری،خوردو، مسکن بیان کرد: همه انواع این تسهیلات، تسهیلات تکلیفی است، البته بنده با طرح این مباحث قصد ندارم بگویم که از بانکها طرفداری می کنم اما باید در برخی از امور منصفانه قضاوت کنیم از سویی دیگر بانکها متاسفانه سودشان در این است که منابع خود را در بنگاه داری هزینه کنند تا سرمایه گذاری صورت داده ، کاملا به نفع خودشان باشد.

    چارچوب وظایف بانکها مورد نظارت دقیق تری قرار گیرد

    کرمی با بیان اینکه بانکها متاسفانه در فعالیت هایی که به نفع مردم است،پا پیش نمی گذارند، بیان کرد: اگر شرایط بدین شکل باشد به واقع باید گفت بانکها به مردم خیانت می کنند و حتما باید  چارچوب وظایف آنها مورد نظارت دقیق تری قرار گیرد.

    بانکها نباید از ارائه تسهیلات خُرد به مردم استنکاف کنند

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانکها نباید از ارائه تسهیلات خُرد به مردم استنکاف کنند، تاکید کرد: در حال حاضر تسهیلات خرد از جمله نیازهای مردم قلمداد شده و باید بانکها در این بخش به مردم پاسخ مناسبی دهند.

    مراجعات مردمی برای دریافت تسهیلات

    ابراهیم رضایی بیشتر بخوانید: احتمالاً آرای باطله متعلق به جریان غربگرا باشد

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده درخواست های مردمی در مراجعه به نمایندگان معطوف به عدم دریافت تسهیلات از بانکها و مشکلاتی در این بخش شده است، بیان کرد: مردم در حال حاضر گرفتاری های معیشتی زیادی دارند که با دریافت تسهیلات حتی ۲۰ میلیونی می توانند انها را برطرف کنند.

    حرکت ضعیف تیم اقتصادی دولت

    وی با بیان اینکه حتما باید در این بخش بانک مرکزی و دولت جدیت لازم را داشته باشد،گفت: بنده همه این مشکلات را نشئت گرفته از حرکت تیم اقتصادی دولت می دانم و این تیم باید قوی تر عمل کند.

    وزیر اقتصاد معضلات  بانکی را رصد کند

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر اقتصاد و امور دارایی باید به طور جدی تری به معضلات و مشکلات بانکها بپردازد، تاکید کرد: رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت باید در رفع مشکلات مردم در زمینه ارائه تسهیلات خرد جدی تر پای کار بیایند چراکه این مسئله یکی از درخواست های مهم مردم است.

    بانکها نباید هرطور که خواستند با مردم برخورد کنند

    کرمی با بیان اینکه بانکها قرار نیست هرطور که خواستند با مردم برخورد کنند، تاکید کرد: بانکها باید با جدییت مشکلات مردم در زمینه ارائه تسهیلات را برطرف کنند و به خواسته های مردم پاسخی مناسبی دهند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11466

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس